استقبال حکیم از تصمیم دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی

۳۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۰۲۷۲۲۹ سرخط اخبار

رهبر جریان حکمت ملی عراق در اظهاراتی از نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در این باره اظهار کرد: ما از پاسخ دیوان بین‌المللی دادگستری به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص نظر مشورتی درباره اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل که حق و حقوق ملت فلسطین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، استقبال می‌کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری «الفرات نیوز»، وی بر لزوم حمایت از این تصمیم مهم در مجامع بین‌المللی و تقویت آن با گام‌های عملی فوری برای امدادرسانی به فلسطینی‌های تحت محاصره و آواره غزه تاکید کرد.

عمار حکیم در ادامه بر ضرورت راه‌اندازی یک کمپین گسترده و مورد حمایت بین‌المللی برای بازسازی بخش آسیب دیده نوار غزه تاکید کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که دیوان بین‌المللی دادگستری، اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیرقانونی اعلام کرد و افزود، این دیوان هیچگونه تغییر بافتی را که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ در فلسطین از جمله قدس شرقی ایجاد کرده، به رسمیت نمی‌شناسد و همه کشورها باید با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود همکاری کنند.

این نهاد قضایی اعلام کرد حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اعضای سازمان ملل نباید این حضور غیرقانونی را به رسمیت بشناسند. کشورها باید با مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت برای پایان دادن به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی همکاری کنند. این وظیفه همه کشورهاست که به تمایز میان رژیم صهیونیستی و اراضی اشغالی متعهد باشند.

دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست به اشغال و حضور غیرقانونی خود در فلسطین و نیز فعالیت‌های شهرک‌سازی و تخلیه شهرک‌های موجود پایان دهد و به همه فلسطینی‌های متضرر غرامت پرداخت کند.

این نهاد از سازمان ملل خواست تدابیر لازم را پایان دادن به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین بررسی کند.


نظر شما :