وزارت بازرگانی چین: به طور برابر از حضور شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در تجدید تجهیزات حمایت می‌کنیم

۲۸ تیر ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۰ کد : ۲۰۲۷۱۹۹ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، وزارت بازرگانی چین نشستی میزگرد اختصاصی شرکت‌های با سرمایه‌گذاری خارجی برای توضیح سیاست تجدید تجهیزات و جایگزینی کالاهای مصرفی قدیمی با کالاهای جدید را برگزار کرد.

«لینگ جی» معاون وزیر و معاون نماینده مذاکرات تجارت بین‌المللی وزارت بازرگانی چین اظهار داشت که چین به طور برابر از حضور شرکت‌های با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در تجدید تجهیزات و جایگزینی کالاهای مصرفی قدیمی با کالاهای جدید حمایت می‌کند.

معاون وزیر بازرگانی چین عنوان کرد: دور جدیدی از تجدید تجهیزات و جایگزینی کالاهای مصرفی قدیمی با کالاهای جدید آغاز شده است. این موضوع از تصمیمات مهم کمیته مرکزی حزب کمونیست با هدف توسعه با کیفیت بالا است که می‌تواند تقاضای داخلی را گسترش و سرمایه‌گذاری را ترویج دهد. این موضوع همچنین مصرف را رشد می‌دهد و نیز فضای بازار عظیمی برای انواع شرکت‌ها از جمله شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری خارجی ارائه خواهد داد.

وی تاکید کرد: چین به طور محکم و استوار گشایش در سطح بالا را پیشبرد می‌دهد و همچنین به طور برابر از حضور شرکت‌های با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در تجدید تجهیزات و جایگزینی کالاهای مصرفی قدیمی با کالاهای جدید و خریدات دولتی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری دولتی مربوط حمایت می‌کند. امید است که شرکت‌های با سرمایه‌گذاری خارجی با بهره‌گیری از این فرصت، میزان سرمایه‌گذاری خود در چین را افزایش دهند.

نمایندگانی از شرکت‌های با سرمایه‌گذاری خارجی از جمله «البمارله»، «بیو-راد»، «اِنی» (شرکت ملی هیدروکربن‌های ایتالیا)، «فورد»، «جی‌ای هلث‌کر»، «فیلیپس» و واحد تشخیص و پیشگیری شرکت «زیمنس» در این شست حضور داشتند. همچنین نمایندگان اتاق‌های بازرگانی خارجی در چین مانند اتاق بازرگانی آمریکا در چین، اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین، اتاق بازرگانی کره جنوبی در چین و اتاق بازرگانی ژاپن در چین از جمله دیگر حاضران در این نشست میزگرد بودند که هر کدام نظرهای خود را مطرح ساختند.

نمایندگان از وزارت بازرگانی چین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، وزارت صنایع و اطلاع‌رسانی چین و بانک خلق چین در این نشست سیاست‌های ذیربط را توضیح داده و به سوالات و پیشنهادات مطرح شده شرکت‌ها پاسخ دادند.


نظر شما :