تأکید مقامات روسیه بر پیشبرد موضوعات در دستورکار با ایران

۲۷ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۹ کد : ۲۰۲۷۱۸۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه در نیویورک، پیشبرد موضوعات در دستورکار با ایران را مورد اهتمام رهبران این کشور خواند.
گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک، در خصوص آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند. 
باقری در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست ارزیابی کرد. 
سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد فرآیند تشریفات قانونی نهایی سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری بین دو طرف از جمله بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر به سرانجام برسد. 
باقری در رایزنی درخصوص تحولات منطقه و غزه، بر لزوم جلوگیری هر چه سریع تر از ادامه جنایات و حملات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه تأکید کرد. 
وی بی توجهی به این موضوع و گسترش حملات رژیم صهیونیستی را منشاء تنش تصاعدی بحران در منطقه عنوان کرد. 
باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مساله فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره‌ای این کشور بر شورای امنیت، از تلاش‌های روسیه تقدیر کرد
وزیر امور خارجه روسیه نیز ضمن تبریک مجدد به خاطر برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه، پیشبرد موضوعات در دستورکار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه خواند. 
سرگئی لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست‌ها از جمله به لبنان، اعلام کرد که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف‌ها در این زمینه تاکید کرد.
در این گفت‌وگو در خصوص برگزاری نشست‌های سه جانبه منطقه‌ای تبادل نظر و نسبت به برنامه ریزی لازم اقدام شد.
 


نظر شما :