رشد ۷ درصدی صادرات غیرنفتی در بهار

۲۷ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۳ کد : ۲۰۲۷۱۸۴ سرخط اخبار

صادرات غیرنفتی در سه ماهه سال ۱۴۰۳، ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۷.۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار بانک مرکزی، در سه ماهه سال ۱۴۰۲، صادرات نفتی و غیرنفتی، ۲۱.۵ میلیارد دلار و در سه ماهه سال ۱۴۰۳، این میزان ۲۵.۵ میلیارد دلار بوده است. بر این اساس صادرات نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۱۸.۶ درصد تغییر داشته است.

همچنین صادرات گمرکی (غیرنفتی) در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۲.۶ میلیارد دلار و در سه ماهه سال ۱۴۰۳، ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۷.۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات نفتی (نفت خام و نفت کوره) در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۸.۹ میلیارد دلار و در مدت مشابه سال ۱۴۰۳، ۱۲ میلیارد دلار بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس واردات گمرکی در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۴.۱ میلیارد دلار و در مدت مشابه سال ۱۴۰۳، ۱۴.۳ میلیارد دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۱.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تراز تجاری در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۷.۴ میلیارد دلار و در سه ماهه سال ۱۴۰۳، ۱۱.۲ میلیارد دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱.۳ درصد رشد داشته است.


نظر شما :