لوکاشنکو: تنش‌ها در مرز بلاروس و اوکراین کاهش یافته است

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۹ کد : ۲۰۲۷۱۱۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور بلاروس گفت، تنش‌ها در مرز کشورش با اوکراین کاهش یافته و نیروهای اضافی مستقر در منطقه به پایگاه‌های خود بازگردانده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع بلاروس اواخر ماه گذشته اعلام کرد که پس از یک حادثه امنیتی و در پاسخ به تجمع نیروهای اوکراینی در حال تقویت مرزهای خود است. این وزارت‌خانه همچنین گفت که یک بخش از سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه برای آزمایش آمادگی رزمی آنها در مرز مستقر شده است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در جریان بازدید از این منطقه مرزی گفت، اطلاعات بلاروس مشخص می‌کند که اوکراین نیروهای خود را از مناطق حساس خارج کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وی تصریح کرد: این بدان معناست که نیروهای (اوکراینی) که به عنوان نیروی کمکی وارد شده بودند، اکنون ناپدید شده‌اند. در حال حاضر، دیگر هیچ مشکلی با اوکراینی‌ها وجود ندارد و امیدوارم در آینده هم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

لوکاشنکو که در نشستی با مقامات منطقه‌ای صخبت می‌کرد همچنین گفت نیروهای اضافی بلاروسی که به منطقه اعزام شده‌اند باید به پایگاه‌های تعیین شده خود بازگردند. ما باید نیروهای خود را از مرز عقب بکشیم. به‌طوری که فهمیده شود که ما بجز نیروهای عملیات ویژه، هیچ قصدی برای جنگ یا تمرکز نیروهای مسلح خود در اینجا نداریم.

سخنگوی نیروهای گارد مرزی اوکراین در بیانیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد، گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای کمکی را رد کرد و مدعی شد: از ابتدا بلاروس‌ها این تهدید را برای خود ایجاد کردند و سپس همان تهدید را برطرف کردند.

روسیه پیشتر اعلام کرد بود استقرار این نیروها عامل نگرانی است.


نظر شما :