بایدن، زلنسکی را با پوتین اشتباه گرفت!

۲۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۰۲۷۰۹۳ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا که سعی دارد اذهان عمومی را از عملکرد ضعیف خود در مناظره انتخاباتی اخیر با «دونالد ترامپ» دور کند، در اجلاس سران ناتو مرتکب چندین اشتباه لفظی جدید شد که کارش را برای رفع نگرانی‌ها نسبت به کهولت سن او دشوارتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس ناتو هنگامی که قصد داشت از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دعوت به سخنرانی کند، گفت: «اکنون می‌خواهم صحنه را به رئیس‌جمهور اوکراین بسپارم، کسی که مصمم و شجاع است. خانم‌ها، آقایان، این شما و این رئیس‌جمهور پوتین!»

او سپس دوباره به پشت میکروفون برگشت و در تصحیح خود گفت: «پوتین را که قرار است شکست دهیم، منظورم رئیس‌جمهور زلنسکی است! آنقدر بر شکست دادن پوتین تمرکز کرده‌ام که ذهنمان را درگیر کرده است.»

علاوه بر این، بایدن همچنین در پاسخ به پرسشی درباره میزان اعتماد خود به «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نام او را با رقیب انتخاباتی خود، «دونالد ترامپ» اشتباه گرفت و گفت: «ببینید، اگر ترامپ صلاحیت قرارگیری در جایگاه یک رئیس‌جمهور را نداشت، من هرگز او را به عنوان معاون خود انتخاب نمی‌کردم!»

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست متبوعاتی ناتو همچنین مقامی که در اختیار خود اوست را به فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا نسبت داد! او که قصد داشت عبارت «روسای ستاد ارتش» را به زبان بیاورد، به اشتباه آن‌ها را «فرمانده کل قوا» خطاب کرد، عنوانی که در اختیار شخص رئیس‌جمهور آمریکاست.

او گفت: «نیروهای مسلح ما از توصیه‌های فرمانده کل قوا پیروی می‌کنند، رئیس... رئیس.... رئیس ستاد ارتش.»

این گاف‌های جدید بایدن در حال مطرح شده که او و ترامپ در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که بایدن در آن بارها با طرح جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، گاف‌های فراوانی داد و سردرگم ظاهر شد.

این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از تحلیل‌گران و چهره‌های سیاسی دموکرات به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها شده‌اند.


( ۱ )

نظر شما :