تبریک رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به پزشکیان و ملت ایران

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۱ کد : ۲۰۲۷۰۷۷ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایران تبریک گفته و بر آمادگی کشورش برای تداوم تعمیق همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» را به عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب ایران تبریک گفته و بیان کرد که آفریقای جنوبی به همکاری خود با ایران ادامه خواهد داد.

پزشکیان در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیر، از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی ماخوذه داخل و خارج ایران با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در مقابل سعید جلیلی با ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای به پیروزی رسید و به عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران راهی پاستور شد.

وبگاه خبری سیتیزن با انتشار این مطلب گزارش داد: رامافوسا همچنین به ملت جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌مندی از حق دموکراتیک خود در برگزاری دو دور انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت.

«وینسنت ماگوئنیا» سخنگوی رامافوسا گفت که آفریقای جنوبی و ایران از روابط دوجانبه دوستانه بهره‌مند هستند و در سال ۲۰۲۴، سی‌امین سالروز روابط دیپلماتیک رسمی خود را که در سال ۱۹۹۴ آغاز شد، گرامی‌ می‌دارند.

این سخنگو افزود: رئیس‌جمهور رامافوسا تاکید می‌کند که آفریقایی جنوبی به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق همکاری‌ها در سطح ۲ جانبه و چندجانبه به منظور ارتقای صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی و به منظور دست یافتن به پیشرفت اقتصادی به نفع دو کشور ادامه خواهد داد.

ماگوئنیا گفت: رئیس‌جمهور بر ضرورت تداوم هماهنگی و همکاری نزدیک ایران و آفریقای جنوبی در زمینه پیشبرد دستورکار جنوب جهانی از طریق عضویت مشترک در گروه‌هایی مانند جنبش عدم تعهد، بریکس، اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند و دیگر چارچوب‌ها تاکید کرد.


نظر شما :