رشد ۲۰ درصدی درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۲

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۳ کد : ۲۰۲۷۰۶۹ سرخط اخبار

وزیر نفت از رشد ۲۰ درصدی درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه حیات دولت خبرنگاران گفت: از اقدامات خوب دولت آقای رئیسی افزایش تولید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی است.

وی افزود: قاعدتاً افزایش تولید منجر به افزایش درآمدها می‌شودو به افزایش توان مالی و اقتصادی دولت کمک شایانی می‌کند به گونه‌ای که در تولید درآمدهای نفت و گاز شاهد رشد ۱۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ و رشد ۲۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ بودیم.

وزیر نفت تاکید کرد: برای صدهزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، مثلاً با حدود قیمت نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار ۲.۸ میلیارد دلار درآمدزایی در سال برای کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: البته در سه سال گذشته این موضوع افزایش تولید انجام شده است و تولید نفت از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیدیم.

وزیر نفت یکی از راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را تولید نفت عنوان کرد و تاکید کرد: همچنین ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و ظرفیت پالایشگاهی را ارتقا دهیم، درآمدهای ارزی خوبی به دولت خواهد رسید و توان اقتصادی دولت را افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در وزارت نفت ده‌ها هزار کارشناسان نخبه وجود دارند که از توان آنها استفاده می‌شود، تاکید کرد: با توان داخلی این اتفاق‌های خوب رقم زده می‌شود و امیدواریم این ریل گذاری که انجام شده، ادامه یابد.
اوجی با اشاره به فصل تابستان و سفرهای بین شهری و تمهیداتی که این وزاتخانه برای ذخایر بنزین اندیشه است، خاطرنشان کرد: برای موضوع بنزین روش‌های غیرقیمتی پیش گرفتیم و مصرف بنزین را مدیریت کردیم.


نظر شما :