تبریک رهبران مذهبی روس به مسعود پزشکیان

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۷ کد : ۲۰۲۷۰۳۸ سرخط اخبار

رئیس شورای مفتیان روسیه و اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در پیام‌هایی جداگانه به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند و برای او آرزوی توفیق و موفقیت کردند.

به گزارش ایسنا، «شیخ راویل عین الدین»، رئیس شورای مفتیان فدراسیون روسیه در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: از طرف خود، روحانیت و امت مسلمان ۲۰ میلیون نفری روسیه انتخاب شما را به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: حسن همجواری و روابط دوستانه میان روسیه و ایران قدمتی طولانی دارد. در این میان، همکاری ها با شورای مفتیان و اداره‌ی دینی مسلمانان روسیه بیانگر تمایل مشترک ما به وحدت امت اسلامی است؛ این همکاری‌ها هم‌زمان در خدمت تحکیم مناسبات سازنده بین دولت‌های ما در جهت منافع دو ملت دوست و در مسیر دستیابی به صلح و عدالت قرار دارد.

این مفتی روس خاطر نشان کرد: برای شما از درگاه خداوند و در راه خدمت به مردم در این منصب عالی توفیق و تحکیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی را مسئلت دارم.

همچنین «پاتریارک کریل»، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه نیز در پیام خود به مسعود پزشکیان تاکید کرد: حفظ سنت های معنوی هدفی است که ملت‌های ایران و روسیه را با یکدیگر متحد می کند.

در این پیام آمده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. حفظ سنت‌های معنوی، فرهنگی و تاریخی و پایبندی به اصول اخلاقی از جمله اهدافی است که ملت‌های ایران و روسیه را با یکدیگر متحد می‌کند. همچنین  برگزاری نشست‌ها و ملاقات‌های دوجانبه در راستای کمک به نزدیک شدن مواضع دو کشور در مسائل مهم همکاری‌های فرهنگی و دینی بسیار حائز اهمیت است.

پاتریارک کریل افزود: مردم ایران برای ساخت آینده کشور به شما اعتماد کردند و از شما انتظار دارند تا گام‌های موثر و ضروری در راستای توسعه اقتصادی اجتماعی بردارید.

وی ابراز امیدواری که تعامل‌های پسندیده دوجانبه میان ۲ کشور کماکان ادامه داشته باشد و در ادامه برای مسعود پزشکیان سلامتی کامل و موفقیت‌های پربرکت در مسیر خدمت دولتی آرزو کرد.

پاتریارک کریل علاوه‌براین تصریح کرد


نظر شما :