سخنگوی وزارت خارجه چین: گزارش آمریکا در مورد وضعیت آزادی های مذهبی جهان در سال ۲۰۲۳ پر از دروغ و اطلاعات نادرست است

۱۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۴ کد : ۲۰۲۶۹۲۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، گزارش آمریکا در مورد وضعیت آزادی های مذهبی جهان در سال 2023 که هفته گذشته منتشر شد را پر از دروغ‌ و اطلاعات نادرست و همین طور تبعیض‌های ایدئولوژیکی خواند و گفت که چین با آن مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پکن و در پاسخ به پرسشی مربوط به گزارش هفته پیش وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت آزادی های مذهبی جهان در سال 2023 گفت که این گزارش پر از دروغ‌ و اطلاعات نادرس و تبعیض‌های ایدئولوژیک است و با هدف بی اعتبار کردن سیاستهای دینی و مذهبی چین تهیه شده که به همین دلیل چین قاطعانه با آن مخالفت می کند.

او خاطرنشان کرد که آزادی های مذهبی مردم چین طبق قوانین کشور تضمین شده و مردم سراسر چین فارغ از آنکه از چه قوم و یا با چه مذهبی باشند، از آزادی کامل داشتن اعتقاد مذهبی برخوردارند و گفت که در حال حاضر، نزدیک به 200 میلیون نفر از جمعیت پیرو مذاهب مختلف هستند. بیش از 380 هزار کشیش، راهب و روحانی مذاهب مختلف، حدود 5500 گروه مذهبی و بیش از 140هزار مکان ثبت شده برای فعالیت مذهبی نیز در چین وجود دارد.

او بحث ساختگی «نسل کشی» در منطقه شین جیانگ چین را یک دروغ تمام عیار خواند که توسط آمریکا ساخته شده و گفت، جمعیت قوم اویغور شین جیانگ از 3 میلیون و 607 هزار و 600 نفر در نخستین سرشماری چین در 1953 به 11 میلیون و 624 هزار و 430 نفر در هفتمین سرشماری کشور در سال 2020 افزایش یافته که نرخ رشد آن از نرخ رشد کل جمعیت شین جیانگ و مجموع اقلیت های قومی کشور و همین طور قوم «هان» بالاتر است.

او سیاسی سازی موضوع مذهب، رسوایی کلیسا، رواج فرقه‌های گوناگون، تبعیض و ظلم را از پدیده های غالب در میان محافل مذهبی آمریکا خواند و گفت، ایالات متحده که خود شاهد نقض آزادی های مذهبی است، اصلا این صلاحیت را ندارد که وضعیت آزادی مذاهب در دیگر کشورها را مورد نقد قرار دهد.


( ۱ )

نظر شما :

عبدالرضا ۱۲ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۴
نسل کشی چین در تورکیستان چین کاملا درست بوده ودولت چین به زور سرنیزه و جنایت سعی در اسیمیله کردن تورکهاست و فرنگ منحط چینی را به زور به خورد مردم تورکیستان می دهندو بایستی تقاص انرا پس دهند و متاسفانه اقا اردوغان در این مورد لالمونی گرفته است و سایر سرکردگان دول تورک هم از او بدترند و ملل تورک بایستی حق چین را کف دستش بگذارند