بحران دانشکده‌های پزشکی در کره جنوبی

۱۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۸ کد : ۲۰۲۶۸۹۲ سرخط اخبار

مشکلات پیش آمده در دانشگاه‌های کره جنوبی موجب شده که اساتید رشته پزشکی کم کم در حال استعفا دادن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از کره تایمز، اساتید رشته پزشکی در سه بیمارستان وابسته به دانشگاه کره جنوبی اعلام کردند که در اواخر این ماه، در بحبوحه بن‌بست طولانی‌مدت بین پزشکان و دولت بر سر طرح اصلاحات پزشکی استعفا دهند. 

کمیته اساتیدی که به عنوان پزشک ارشد در دانشگاه فعالیت می کنند، از ۲۱ تیرماه تعطیلی خود را بدون احتساب فعالیت اورژانس ها و بخش های مراقبت ویژه اعلام کرد و از دولت کره جنوبی خواست تا فشار کاری وارده بر دانشجویان پزشکی و پزشکان کارآموز برداشته شود.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه پزشکی با ارائه راه‌حل‌ها و مصالحه به دنبال راه‌اندازی گفت‌وگو بود، اما دولت همه چیز را نادیده گرفته و از دستورات اداری خود سوء استفاده کرده است.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که اساتید پزشک در یک بیمارستان کره جنوبی از روز پنجشنبه هفته گذشته شروع به تعلیق درمان بیماران سرپایی، جراحی های غیر اورژانسی و سایر خدمات کردند.

پیش‌بینی می‌شود که پزشکان ارشد یک مرکز پزشکی در کره جنوبی از روز پنج‌شنبه نیز تعطیلی یک هفته‌ای فعالیت های خود را آغاز کنند.

علیرغم مخالفت شدید پزشکان، دولت افزایش سهمیه پذیرش حدود ۱۵۰۰ دانشجو برای دانشکده های پزشکی را در ماه مه در تلاش برای رفع کمبود پزشک نهایی کرد.

ماه گذشته، دولت در اقدامی آشکار برای دلجویی از پزشکان جوان، از بیمارستان‌ها خواست تا استعفای پزشکان کارآموز را که در اعتراض به اصلاحات پزشکی دولت، محل کار خود را ترک کرده‌اند، بسرعت بپذیرند.

حدود ۱۲ هزار پزشک کارآموز از اواخر فوریه سال جاری در اعتراض به افزایش تعداد دانشجویان پزشکی کار خود را ترک کرده اند. دولت نیز در اقدامی تنبیهی، به بیمارستان ها دستور داد که استعفای پزشکان کارآموز را نپذیرند تا از یافتن شغل در سایر کلینیک ها جلوگیری کنند.

هفته گذشته، کمیته ای توسط جامعه پزشکی کره جنوبی تشکیل شد تا پاسخ های مشترکی را برای بن بست چند ماهه خود با دولت بر سر طرح اصلاحات پزشکی ارائه دهد. 


( ۱ )

نظر شما :