جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه

۰۵ تیر ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰ کد : ۲۰۲۶۷۹۸ سرخط اخبار

شورای امنیت امروز -سه شنبه- به منظور بررسی وضعیت نوار غزه تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح «خاورمیانه» در ابتدای این جلسه اعلام کرد جنگ غزه منجر به افزایش بی‌ثباتی در منطقه می‌شود. ویرانی‌های ناشی از این جنگ و بحران انسانی بی‌سابقه آن بسیار نگران‌ کننده است. قحطی در شمال غزه قریب الوقوع است و سطح گرسنگی در این باریکه بسیار بالاست.

وی افزود: دامنه مرگ و میر و ویرانی در غزه فاجعه و وحشتناک است و استفاده اسراییل از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت، کل محله را ویران کرده است.

وینسلند با بیان اینکه همه گروگان‌ها باید بدون قید و شرط آزاد و استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی باید متوقف شود، گفت: کمک‌هایی که اجازه انتقال به نوار غزه را پیدا می‌کنند، بسیار کم است و پاسخگوی احتیاجات مردم غزه نیست.

وی تاکید کرد تمامی عاملان خشونت در غزه باید مجازات شوند. سازمان ملل همواره برای پایان دادن به اشغالگری طبق قوانین بین‌المللی و «راه‌کار تشکیل دو دولت» ادامه خواهد داد تا یک کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

به نقل از اسکای نیوز، وینسلند همچنین گفت: اعلام «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسراییل مبنی بر ممانعت از تامین مالی تشکیلات خودگردان فلسطین، سیستم مالی در کرانه باختری را بی‌ثبات می‌کند.

وی از رژیم صهیونیستی خواست فورا تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی را متوقف کند.

این مقام سازمان ملل درباره خطر تشدید تنش در منطقه به ویژه میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: تشدید تنش نظامی تنها تبعات فاجعه‌ بار احتمالی در منطقه را افزایش می‌دهد. بنابراین همه طرف‌های درگیر باید اقدامات فوری برای آرام کردن اوضاع اتخاذ کنند.


نظر شما :