حماس: آخرین موضع نتانیاهو رد قطعنامه شورای امنیت و پیشنهادات بایدن است

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۵ کد : ۲۰۲۶۷۸۸ سرخط اخبار

جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد روز دوشنبه تاکید کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر درباره «توافق جزئی و ادامه جنگ نابودی» در نوار غزه، «تایید آشکاری» بر رد قطعنامه شورای امنیت و پیشنهادهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: موضع نخست وزیر اشغالگر، برخلاف آنچه است که دولت آمریکا برای بازاریابی آن درباره موافقت ادعایی اشغالگران با انعقاد معامله با مقاومت فلسطین تلاش کرد.

حماس اشاره کرد اصرار آن مبنی بر اینکه هرگونه توافقی شامل تایید صریح آتش‌بس دائمی و خروج کامل از نوار غزه باشد، یک ضرورت مطلق بود.

این جنبش مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: اصرار حماس به منظور جلوگیری از تلاش‌های نتانیاهو برای فرار، فریب و تداوم تجاوز و جنگ نابودی علیه مردم ما است.

حماس از جامعه جهانی خواست بر دولت اشغالگر فشار بیاورد تا جنگ خود علیه مردم فلسطین را متوقف کند و از دولت آمریکا خواست تصمیم روشنی برای توقف حمایت خود از نسل کشی همه جانبه‌ای که مردم در نوار غزه در معرض آن قرار دارند، اتخاذ کند.

حماس همچنین از دولت بایدن خواست که «سرپوش‌» بر اشغالگری و جنایات آنها که واشنگتن را به شریک اصلی در ارتکاب این جنایات تبدیل می‌کند، بردارد.

این در حالی است که نتانیاهو شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه ۱۴ عبری تاکید کرد که به جنگ نابودی غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه ادامه می‌دهد و توافقی جزئی را هدف قرار می‌دهد که از طریق آن تنها تعدادی از اسیران را پس گرفته و سپس جنگ را از سر می‌گیرند.

وی گفت: من آمادگی توقف جنگ (در غزه) را قبل از نابودی حماس ندارم. دوره نبردهای شدید در غزه در شرف پایان است.


( ۱ )

نظر شما :