پوتین: تنها به تجهیزات نظامی خودمان تکیه داریم

۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۳ کد : ۲۰۲۶۷۶۶ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور روسیه امروز (یکشنبه) گفت این کشور در تامین نیازهای تسلیحاتی خود تنها به تجهیزات ساخت روسیه تکیه دارد و در این زمینه به خودکفایی رسیده است.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور تنها به تجهیزات نظامی خود تکیه دارد و از این مسیر به موفقیت رسیده است.

او در نشستی با حضور فارغ‌التحصیلان نهادهای نظامی روسیه گفت: «همه از این اقتصاد پایدار وزارت دفاع می‌آیند... ما می‌توانیم روی خود حساب کنیم. هیچکس قرار نیست بیاید و با دست‌ودل‌بازی چیزی به ما بدهد.»

پوتین در ادامه اظهارات خود در جمع فارغ‌التحصیلان این نهادهای نظامی گفت: «ما باید همه کارها را خودمان انجام دهیم. ما در این زمینه موفق بوده‌ایم.»

روسیه در سال‌های اخیر با تحریم‌های گسترده‌ای مواجه بوده است، اما همانطور که مقامات این کشور اشاره کرده‌اند، این کشور هر آنچه را که نیاز دارد برای خود فراهم می‌کند. رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که وظیفه این است که مسکو محصولات و فناوری‌های مورد نیازش را در همه زمینه‌های کلیدی فراهم کند.

رئیس‌جمهور روسیه پیشتر هم اعلام کرد قصد دارد سه‌گانه هسته‌ای کشورش شامل سلاح، بمب‌افکن و زیردریایی‌های هسته‌ای را توسعه دهد. در شرایطی که جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و دورنمای صلح دیده نمی‌شود، پوتین اشاره کرد که برنامه‌هایش شامل توسعه بیشتر سه‌گانه هسته‌ای به‌عنوان تضمین بازدارندگی استراتژیک و حفظ توازن قدرت در جهان است.


( ۱ )

نظر شما :