با رای به پزشکیان، نگذاریم اقلیت حاکم شود

لزوم شقشقیه خوانی انتخاباتی

۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۶۷۵۲ اخبار داخلی نگاه ایرانی
نویسنده خبر: صادق ملکی
صادق ملکی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: امروز برای ایران و ایرانیان با همه کاستی‌ها و اشکالات، فرصتی فراهم آمده است تا در محاصره رقبای برخوردار از رانت، پزشکی با مرام پهلوانی پا بر عرصه رقابتی تبعیض آمیز برای شکستن سیطره تبعیض بگذارد.
لزوم شقشقیه خوانی انتخاباتی

دیپلماسی ایرانی: پزشکیان سرباز وفادار‌‌، صادق‌، سالم، عدالت خواه و.... جمهور است. با رای به پزشکیان نگذاریم اقلیت حاکم شود. درک موقعیت بخشی از موفقیت است. با درک شرایط خطیر ایران، باید روند یکدست سازی قدرت را به شکست بکشانیم. فرصت ها ماندگار نیستند و عدم درک آنها نه تنها افسوس، بلکه می تواند خساراتی جبران ناپذیر در پی داشته باشد.

ما ایرانیان استاد فرصت سوزی ها بوده و هستیم. این در بخشی به واسطه روحیه ایده آل گرائی و بلندپروازی های خارج از ظرفیت و در بخشی در تن دادن به تقدیر خود ساخته بوده است. باید از این آفت تاریخی عبور کنیم و به اصلاح بیاندیشیم و در آن مسیر گام برداشت.

و امروز در فضای انتخاباتی، کارزاری دیگر برپاست. هر کس که دغدغه ی ایران و ایرانی را دارد‌، باید به میدان آید و به ستیز جهالت و تاریکی برود. شک و دو دلی را باید کنار نهاد. درنگ نباید کرد که زمانه ی نیرنگ و فریب است.
آنانی که در داخل ایران به وعده بهشت‌، زیست را بر ما حرام و روزگار مردم را سیاه کرده اند، زمین را برای خود بهشت ساخته و در عرصه بین المللی و پیرامونی ایران و ایرانی را به گونه ای به محاق تحقیر کشیده اند که اگر در انتخابات پیش رو شکست نخورند‌، تاریکی، جهالت و.... را برای ایران و ایرانیان نهادینه خواهند کرد.

امروز برای ایران و ایرانیان با همه کاستی‌ها و اشکالات، فرصتی فراهم آمده است تا در محاصره رقبای برخوردار از رانت، پزشکی با مرام پهلوانی پا بر عرصه رقابتی تبعیض آمیز برای شکستن سیطره تبعیض بگذارد.

با این وجود هنوز تنور انتخابات آن چنان که انتظار می رفت گرم نشده، زیرا ادبیات کاندیداها گرم نشده است.

با آنکه بخش مهمی از اردوگاه اصلاح طلبان در حمایت از پزشکیان وارد میدان شده است، میدان دار شقشقیه خوان از شقشقیه خوانی آتشین انتخاباتی امتناع می کند.

فرصت رو به پایان است، دو راند دیگر باقی مانده و اگر شرایط و موقعیت درک نشود این خطر وجود دارد که کاندیداهای دایره قدرت با حمایت پنهان و آشکار به آنچه چیدمان مطلوب بازی ساز است، دست یابند.

اگر پزشکیان بیش از اندازه اسیر ملاحظات عقل محاسبه گر شود، نه تنها بازی را از پیش می‌بازد بلکه ورودش عملا در جهت بازی ساز به کار گرفته می‌شود و آخرین رمق های امید را می تواند بر باد دهد.

پزشکیان معلم اخلاق نهج البلاغه ای، اگر دغدغه ایران و ایرانیان را دارد، نباید مغلوب و مرعوب تاختن بی محابای مارقین و ناکثینی شود که با بهره گیری از جهالت گوبلزی و برخورداری از زر و زور و تزویر در پی راهیابی به پاستورند. اگر این چنین شود‌، باید برای آزادی و عدالت و شفافیت مرثیه خوانی کرد و خود را برای روزهای تاریک سرکوب و حاکمیت ارتجاع سیاهی آماده کرد که تنفس در آن نیز در ازای مالیات خواهد بود.

پزشکیان و ستادهای حامی وی شاید دلخوش به ضربه و یا ضربه های روزهای آخرند اما بدانند و بدانیم که حریف نیز هوشیار است و به این راهبرد نیز اندیشیده است؛ لذا نباید وارد ریسک های بازی با سرنوشت مردم شد.

پزشکیان به عنوان یک اصولگرای اصلاح طلب، باید شقشقیه خوانی را به عرصه سیاست و صحنه انتخاباتی امروز ایران بکشاند و بی پرده به مظاهر ظلم بتازد. پزشکیان با ادبیات حماسه ای باید ترجمان زبان برنده و تیز نهج البلاغه در شرایط سخت امروز ایران و ایرانیان شود. اگر تعلل کند میدان را واگذار می‌کند و اندک گرمی حاصل از آرای انتخاباتی خویش را نیز به حساب حریفانی واریز خواهد کرد که شرکت در انتخابات را نه رای جمهور بلکه رای به کجی ها عنوان خواهند کرد. باشد که این چنین نشود‌.

نکته آنکه آقای پزشکیان با اشرافی که نسبت به وضعیت ایران و ایرانیان دارد باید نشان دهد که قصد دارد با رسیدن به پاستور برای درمان سرطان ها تیغ جراحی به دست گیرد.

انتظار مردم از مرد نهج البلاغه سخنان و اظهارات انتخاباتی بدون لکنت زبان است و این انتظاری دور از پزشکیان نیست. بیایید خود باشید و با ایجاد شور انتخاباتی برای ایران و ایرانیان نقطه امید رهایی از فقر و تحریم و.‌‌... شوید.

صادق ملکی

نویسنده خبر

صادق ملکی، کارشناس، استراتژیست و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی است.

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: صادق ملکی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ایران دولت چهاردهم مسعود پزشکیان جمهوری اسلامی ایران


( ۹ )

نظر شما :

Bs ۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۷
فعلا که شما اقلیت پرسر و صدایین
محمد صادق ۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۶
موضوع انشاء انتخاباتی " پهلوانان " .
فرهاد ۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۰۱:۴۸
آقای پزشکیان شاید در بین بدها، کمتر بد باشد ولی انتخاب ایشان مشکلاتی هم دارد. اولا ایشان به واسطه شغلشان هیچوقت با مافیای پزشکی و درمان فاصله گذاری نکرده اند و اصلا حاضر نیستند به مسائلی مثل فرار مالیاتی پزشکان، کمبود پزشک متخصص در بسیاری از استان‌های محروم، انحصاری کردن آموزش پزشکی و ... بپردازند. ایشان خودشان کسی هستند که بر خلاف اصل تعارض منافع وزیر بهداشت بوده اند درحالی که در صورت قانون مندی هرگز چنین اتفاقی نمی افتد. دوما ایشان به واسطه قومیتشان نه تنها حاضر به فاصله گذاری با پانترکیسم نیستند بلکه عملا افرادی با تفکرات پانترکیستی ستادهای ایشان را در شمال غرب کشور مدیریت می‌کنند. ایشان از حقوق بلوچ و کرد و ... صحبت می‌کنند درحالیکه در همان ارومیه که الان اکثر کرسی های مجلس دست کردها ست اصلا پانترکها در ستاد ایشان به کردها اجازه حضور ندادند. چطور وقتی در استان محل تولدشان نمی‌توانند حقوق مظلومین را برآورده کنند باید انتظار داشته باشیم در سطح کشور چنین اتفاقی بی افتد؟ در تلویزیون از ایشان سوال شد نظرشان راجع به پانترکیسم چیست. یا فرار رو به جلو گفتند وقتی به ترک و کرد و بلوچ و ... توجه نمی‌کنیم همینطور می‌شود. جدی میفرمایید!؟ الان به ترکها توجه نشده و این همه وزیر و استاندار و حتی بالاترین مقامات کشور را تشکیل می‌دهند!؟ می‌شود یک کرد سنی که اکثریت استان کردستان را تشکیل می‌دهند به عنوان وزیر یا استاندار معرفی کنید؟ سرمایه گذاری که در آذربایجان می‌شود حتی با در نظر گرفتن جمعیت با کردستان و سیستان و بلوچستان و ایلام و ... یکی است؟ بعد کجا ما جریان سازمان یافته ای به اسم پانکردیسم یا پانبلوچیسم و ... داریم؟ پانترکها که حزب دارند در ترکیه و اصلا خودشان با افتخار میگویند ما پانترک هستیم و با دست علامت ماده گرگ پرستی نشان می‌دهند. سوما اصولا آقای پزشکیان هیچ طرحی برای مواجهه با مجلس فعلی ندارند و احتمالا مانند روحانی و حتی خاتمی در نهایت فقط سرعت به وخامت رفتن اوضاع اقتصادی را کمتر خواهند کرد. ایشان که از خاتمی کارآمدتر نخواهند بود. ایشان فقط برنامه یکدست سازی جریانات تندرو و خالص گرا را با چالش مواجه می‌کنند و در صورت بروز هر مشکل احتمالی داخلی و خارجی مثل بازگشت احتمالی ترامپ، دوباره تندروهایی که خارج از دولت هم قدرت زیادی دارند، کاسه کوزه ها را سر ایشان خواهند شکست و مثل همه این سال‌ها میگویند ما از اول گفته بودیم که ... ! اتفاقا دیگر به انتخابات نباید دیدگاه کوتاه مدت ۴ و ۸ ساله داشت و باید بلندمدت تر فکر کرد. خالصگرایان در صورت ادامه روند فعلی، خودشان خودشان را منهدم خواهند کرد مثل انتخابات قبلی مجلس که حتی لیست نمی‌توانستند بدهند. بازی های ۴ ساله و ۸ ساله فقط به آنها بهانه می‌دهد.
قلی ۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۳
ادعای اقلیت دانستن رقبا، دقیقا تکرار اشتباه اصلاح طلبکاران در انتخابات 88 است. در انتخابات 88 هرچند مجریان و ناظران برگزاری انتخابات، اشتباهات زیادی را مرتکب شدند بطوریکه خودشان زمینه بروز سوء تفاهمات را بوجود آوردند ولی واقعیت این بود که در انتخابات 88 اکثریت مردم به احمدی نژاد رای داده بودند؛ اکنون هم کف خیابان، اکثریت مردم طرفدار احمدی نژاد هستند نه خاتمی، موسوی، کروبی و یا حتی حسن روحانی! هم نظرسنجی های معتبر این ادعا را تایید می کند و هم اظهار نظر مردم در کوچه و بازار، هم در تهران و هم در دیگر نقاط کشور!
ناشناس ۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۱
قلی جان . عزیزم . من هنگ کردم . تو رو نمی دونم . شورای نگهبان اصولگرا است و شکی در آن نیست . آنوقت یک اصلاح طلب و پنج اصولگرا را تایید می کند که حالا به التماس افتاده اند که تو را بخدا چهار تایتان انصراف بدهید . من اصولگرا نیست . اصلاح طلب هم که هرگز . یک رهگذرم که آمده ام ببینم و بروم . اما برایم یک چیز قطعی است هر قدر اصلاح طلبها با مقاومت برای کسب پیشرفت مشکل دارند ، اصولگراها هم با عقلانیت و تدبیر .
خسرو ۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۲
فرض کنید حالا در ایران آقای جلیلی رئیس جمهور شوند و شش ماه بعد در آمریکا ترامپ ---- در اولین برخورد سطح پایین و پرتاپ موشک از طرف ایران به اسرائیل متجاوز -- آمریکا یک شبانه روز فقط پایانه های نفتی و گاز و پالایشگاه و مراکز نظامی ایران در جنوب را بمباران کند ، در کل ایران شبکه های گاز خانگی و صنعتی و حتی نانوایی ها قطع خواهد شد بنزین نخواهیم داشت برق نخواهیم داشت و... چه کسان یا گروه‌هایی چنین آرزو میکنند؟ چه کسانی بلبشو و شورش میخواهند؟ به نظر من آماده ترین ها برای تجزیه طلبی ( پانکردها ) ----- پزشکیان آخرین فرصت ایران برای اصلاح است
داریوش ۰۵ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۵
خسرو به میت ترکیه بگو که همه مردم ایران فهمیدند که تجزیه طلبتر از پانترکها که اتفاقا طرفدار همین پزشکیان هم هستند در ایران نداریم. تا حالا کسی جز پانترکها پرچم بیگانه رو به ورزشگاه نبرده و علیه ایران و خلیج فارس شعار نداده است.
مهدي ۰۵ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۲
شقشقیه مال سردار خیبر است نه اجبار کنندگان حکمیت