مدودف: شرکت‌کنندگان در کنفرانس سوئیس نمی‌دانند چه کار می‌کنند

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۰۲۶۶۴۳ سرخط اخبار

معاون شورای امنیت روسیه با انتقاد از کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس که بدون حضور مسکو در حال برگزاری است، گفت هیچ یک از شرکت‌کنندگان این کنفرانس نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد هیچ یک از کسانی که در اجلاس برگزار شده در سوئیس با موضوع حل‌وفصل وضعیت اوکراین شرکت کرده‌اند، نمی‌دانند که آنجا دارند چه کار می‌کنند و نقششان چیست.

مدودف که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده، در پستی که در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «این مزرعه حیوانات (اشاره به رمان نویسنده انگلیسی جورج اورول) در کشور سوئیس یک سورئالیسم تمام‌عیار است. کافکا (نویسنده آلمانی) و اورول در پس زمینه آن دارند با عصبانیت سیگار می‌کشند. در این به اصطلاح اجلاس صلح، هیچکس نمی‌داند آنجا چه کار می‌کند یا نقشش چیست.»

سوئیس از روز شنبه میزبان اجلاس صلح اوکراین در محل روستای بورگن‌اشتوک در حومه شهر لوسرن است و این اجلاس امروز به پایان می‌رسد.

طبق اعلام مقام‌های سوئیسی ۹۲ کشور و ۵۵ نفر از سران دولت‌ها و هشت بلوک و سازمان شامل اتحادیه اروپا، شورای اروپا و سازمان ملل در این کنفرانس حضور دارند. برگزارکنندگان این اجلاس از روسیه که یک طرف جنگ اوکراین است، برای شرکت در آن دعوت نکرده‌اند. «ولادیمیر خوخلوف» سخنگوی سفارت روسیه در شهر برن در ماه آوریل به اسپوتنیک گفت روسیه حتی اگر برگزارکنندگان این کنفرانس از آن دعوت هم می‌کردند، در آن شرکت نمی‌کرد.


( ۱ )

نظر شما :