یمن: عملیات‌های اخیر در دریای سرخ تحولی شگرف در توانمندی‌های نظامی است

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۶ کد : ۲۰۲۶۶۳۱ سرخط اخبار

منابع آگاه در صنعا گزارش دادند، عملیات‌های اخیر ارتش یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ تحول شگرفی را در توانایی‌های نظامی صنعا آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه در صنعا گزارش دادند: عملیات اخیر ارتش یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ به‌ویژه عملیات علیه کشتی «وربنا» که یک روز بعد از عملیات هدف‌گیری کشتی یونانی«توتور» انجام شد، تحول شگرفی را در توانایی‌های نظامی صنعا آشکار کرد. این همچنین نشان‌دهنده استفاده از سلاح پیشرفته و انتقال حملات یمن از هدف قرار دادن به غرق کردن است.

این منابع در مصاحبه با الاخبار گفتند: این ۲ عملیات مذکور با سلاح مدرنی انجام شد که برای نخستین بار وارد نبرد شده است. نیروهای صنعا غافلگیری‌های بیشتری دارند و هدف قرار دادن کشتی‌ها تا حد غرق کردن آن‌ها را ادامه خواهند داد تا هر کشتی را که ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل در دریای مدیترانه را نقض کند، ادب کنند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه نیروهای یمنی سه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را طی ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: مستقیما با موشک‌های بالستیک و پهپاد، سه کشتی را مورد اصابت قرار دادیم.

ارتش آمریکا در پی بیانیه نیروهای مسلح یمن در خصوص حمله به سه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک کشتی تحت مالکیت اوکراین در نتیجه حمله یمنی‌ها دچار آتش‌سوزی و یک ملوان آن شدیدا مجروح شده است.

فرماندهی تروریستی سنتکام ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک کشتی باربری در خلیج عدن توسط یمنی‌ها هدف قرار گرفت و یک ملوان این کشتی شدیدا مجروح شد.

فرماندهی ارتش آمریکا اضافه کرد: کشتی مذکور به نام «ام.وی وربنا» یک کشتی متعلق به اوکراین، اجاره شده از سوی لهستان و دارای پرچم پالائو بوده که در نتیجه این حمله دچار آتش‌سوزی شده و خدمه کشتی تلاش دارند آتش در عرشه این کشتی را خاموش کنند.

همچنین فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد انصارالله یمن یک کشتی باری یونانی را با یک قایق بدون سرنشین هدف قرار داد که منجر به مفقود شدن یکی از ملوانان و فرار خدمه شده است. کشتی یونانی آسیب دیده در دریای سرخ توسط خدمه رها شده و آب به آرامی در حال نفوذ به داخل آن است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه بیانیه خود سلاح‌های انصارالله یمن را به منزله تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف دریایی و نیز کشتی‌ها در منطقه دانست.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت در غزه، رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و دریای عرب و مدیترانه تحت تحریم دریایی قرار داده است و کشتی‌های مرتبط با این رژیم را هدف قرار می‌دهد. آمریکا و انگلیس طی دوره اخیر حملاتی علیه مقرهای ارتش یمن انجام دادند اما این حملات مانع از عملیات‌های ارتش یمن نشده است.


( ۲ )

نظر شما :