رفتارهای بایدن رهبران گروه ۷ را شوکه کرد

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۴ کد : ۲۰۲۶۶۲۸ سرخط اخبار

زوال عقل «جو بایدن» و گاف‌های متوالی او در سخنرانی‌های داخلی تا نشست‌های بین‌المللی نقل مجالس شده که تازه‌ترین آن هم نشست گروه هفت در ایتالیا بوده و ظاهرا این مسئله دیگر شوکه‌کننده نیست، بلکه بر همه عیان شده که پیرترین رئیس‌جمهور آمریکا در «بدترین حالت ممکن قرار دارد.»

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه جهت شرکت در نشست گروه هفت به ایتالیا سفر کرد و در آنجا با سیاستمدارانی از جمله «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرد؛ نشست و دیداری که طبق معمول با گاف‌ها و رفتارهای عجیب بایدن همراه بوده است.

روزنامه نیویورک پست به نقل از یکی از دیپلمات‌ها نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا در بدترین شرایطی به سر می‌برد که تا به حال بوده است.»

یکی دیگر از شرکت‌کننده‌ها در این نشست که از هیات آمریکایی نبوده، در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی سان گفت: «اشتباهات علنی رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا در اولین روز نشست خجالت‌آور بود.»

روزنامه نیویورک پست به برخی از رفتارها و گاف‌های عجیب بایدن طی این نشست اشاره می‌کند.

ابتدا اینکه جو بایدن آخرین رهبری بود که در محل برگزاری نشست حضور یافت و ظاهرا همین تاخیر موجب شد تا نخست‌وزیر ایتالیا مدت زمانی را منتظر او بماند. هنگامی که بایدن سرانجام رسید، در رفتاری کاملا عجیب دست راست خود را مقابل چشمانش قرار داد و سپس با نخست‌وزیر ایتالیا دست داد. خانم ملونی هم در واکنش به انتظارش برای رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «شما نباید زنی را اینگونه منتظر بگذارید!»

علاوه بر این اتفاقات، در آغوش کشیدن ملونی توسط بایدن زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفت و بسیاری این نوع رفتار بایدن را «نامناسب» توصیف کرده‌اند.

هم‌چنین طی مراسم چتربازی در جریان نشست گروه هفت، جو بایدن در چنین لحظه‌ای که تمامی سران توجه خود را به سمت این مراسم معطوف کرده‌اند، پشتش را به تمامی رهبران کرد و در اوج بی‌اعتنایی به سوی دیگری رفت.

این لحظه عجیب توسط حساب کاربری کمیته ملی جمهوری‌خواه موسوم به «آر.‌ان.سی ریسرچ» برجسته شد و نوشت: «بایدن چه می‌کند؟!»

«دن مک‌لافلین» نویسنده ارشد مجله «نشنال ریویو» در ایکس نوشت: «نخست‌وزیر کشور دیگری مجبور شد او (بایدن) را به مسیر درست هدایت کند و از سرگردانی بازدارد. چقدر شرم‌آور!»

اما ظاهرا این انتقادات و مطالب به مذاق کاخ سفید خوش نیامده و «اندرو بیتس» معاون سخنگوی کاخ سفید نه تنها گزارشات روزنامه سان را «دروغ» خوانده، بلکه نسبت به «موفقیت رهبری بایدن در عرصه بین‌المللی جهت پیشبرد منافع ملی کشور» ادعا می‌کند.

این مقام آمریکایی هم‌چنین گزارشات نیویورک پست و دیگر رسانه‌ها را نسبت به مراسم چتربازی رد می‌کند و می‌گوید: «بایدن در حال نشان دادن ژستی به معنای عالی بودن مراسم بوده و به چترباز دیگری که خارج از تصویر قرار داشت، تبریک گفت.»

«جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

مجله سان پیشتر در گزارشی نوشت: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

این رسانه انگلیسی هم‌چنین تاکید کرد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

البته ناگفته نماند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.


( ۲ )

نظر شما :