هشدار باقری کنی به اسرائیل در گفت وگو با رسانه ترک

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۱ کد : ۲۰۲۶۵۶۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: علی باقری کنی، وزیر امور خارجه ایران امروز با ارسال پیامی تهدیدآمیز به اسرائیل، هشدار داد: «اگر صهیونیست‌ها بخواهند از باتلاق غزه به چاه لبنان بیفتند، این کار را به آنها توصیه نمی‌کنیم.»

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان به زبان ترکی با تاکید بر اینکه کشورش موظف است با توجه به شرایط ناپایدار منطقه، از قدرت خود برای ایجاد بازدارندگی علیه اسرائیل استفاده کند، از اقدامات ایران در صورت جنگ با لبنان سخن گفت.

باقری کنی گفت:« رژیم صهیونیستی منطقه را بی ثبات می‌کند. من فکر می‌کنم صهیونیست‌ها به خوبی آموخته‌اند که وقتی ثبات و امنیت منطقه به خطر می‌افتد، ایران به‌طور مؤثر و عاقلانه از توان خود برای مهار آنها و قرار دادن آنها در جای خود استفاده می‌کند.

او افزود: «آ‌ن‌ها نباید شکست سال 2006 را فراموش کنند که در آن مجبور به عقب نشینی از جنوب لبنان شدند. اگر می خواهند از باتلاق غزه به داخل چاه لبنان بیفتند. خوب، ما به آنها توصیه می‌کنیم که این کار را نکنند.» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع جنگ در شمال، ایران چه واکنشی نشان خواد داد، گفت: «ما همواره از محور مقاومت در برابر آزار، جنایات و تلاش های صهیونیست‌ها حمایت کرده‌ایم و به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد. از این پس وظیفه هر آزاده و هر مسلمان و هر کشور اسلامی است که از مظلومان فلسطین در برابر صهیونیست‌ های اشغالگر حمایت کند.»


نظر شما :