گفت‌وگوی مهمانان فلسطینی با دبیرکل کنفرانس فلسطین مجلس

۱۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۶ کد : ۲۰۲۶۴۴۰ سرخط اخبار

میهمانان فلسطینی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور در محل دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای  اسلامی، با دبیر کل کنفرانس فلسطین مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که گروهی از روحانیون فلسطینی و نمایندگان گروه‌های ده‌گانه فلسطینی حضور داشتند، ابتدا حاضران سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را به ریاست مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس و دبیرکل کنفرانس فلسطین تسلیت گفته و سپس با بیان نهایت تالم و تاثر خود از حادثه شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی به ویژه شهید امیرعبداللهیان، گوشه‌هایی از خاطرات خود از دیدار با آن شهید در سوریه، لبنان و تهران را بیان کردند. 

همچنین، شرکت کنندگان در این نشست، به تشریح دستاورد های طوفان الاقصی طی هشت ماه گذشته و شرایط فعلی فراروی مقاومت پرداختند و تنها راه برای ملت فلسطین را تداوم مقاومت تا پیروزی نهایی و آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر دانستند. 

آن‌ها همچنین ضمن قدردانی از حمایت‌های شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کردند «انتخابات پیش روی ملت ایران با اوج عظمت و شکوه برگزار شود و ملت ایران بار دیگر یک شخص شایسته و توانمند در تراز انقلاب اسلامی را برگزیند، چراکه پس از شهید آیت‌الله رئیسی، هر رئیس‌جمهوری که ملت ایران برگزیند، آن شخص رئیس کل محور مقاومت است و سرنوشت همه ما به او  وابسته است». 

در ادامه، «سید مجتبی ابطحی» دبیرکل کنفرانس فلسطین طی سخنانی به تشریح  جهان جدید در حال شکل گیری پرداخت و نقش طوفان الاقصی در سرعت بخشی به این تحول عظیم و هندسه جدید قدرت را در ابعاد مختلف بیان کرد. 

دبیر کل کنفرانس فلسطین مجلس همچنین به تشریح حرکت عدالت‌خواهی و مبارزه با اسرائیل در دانشگاه های آمریکا و اروپا پرداخت و دستاوردهای این حرکت عظیم را تشریح کرد. 

ابطحی با اشاره نامه اخیر رهبری خطاب به دانشجویان و جوانان آمریکا گفت: شرایط زمانی صدور این نامه، سه حادثه عظیم طوفان الاقصی، وعده صادق و تاثیرات بی‌نظیر جهانی و الهی شهادت آیت‌الله رئیسی بر  کل  جهان بود که منجر به جنبش جهانی تعظیم به ایران شد  و همه جهان برای نزدیک شدن به ایران و زدودن آثار سال‌ها تعارض و عداوت با ایران اسلامی در صف ایستادند که جلوه‌های آن را طی ۱۵ روز از حادثه پرواز اردیبهشت تا امروز ملاحظه کردید. 

ابطحی همچنین به تشریح وظایف یکایک حق‌طلبان عالم در مقابل این نامه تاریخی که یک جهش راهبردی برای امت اسلام و همه حق‌طلبان و عدالت‌خواهان است، پرداخت. 


نظر شما :