بازگشایی پرونده علیه آمریکا در دادگاه توسط خانواده قربانیان ترور

شکایت از پژاک

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۶۴۰۷ خاورمیانه انتخاب سردبیر
دادخواست حقوقی از سوی ۴۲ تن از شهروندان غیرنظامی ایرانی که از قربانیان و زیان‌دیدگان ناشی از اقدامات تروریستی گروهک پژاک بوده‌اند، علیه دولت آمریکا و بیش از ۱۰۰خوانده دیگر آمریکایی که نقش مستقیم در تشکیل، حمایت و تقویت گروه تروریستی پژاک داشته‌اند در شعبه ۵۵ مجتمع شهید بهشتی تهران (امور بین‌الملل) ثبت شد.  
شکایت از پژاک

دیپلماسی ایرانی: جمعی از شهروندان ایرانی شکایت خود را از دولت آمریکا و ۱۰۰ فرد آمریکایی به دلیل حمایت از گروهک تروریستی پژاک ثبت کردند.

به گزارش سایت دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، دادخواست حقوقی از سوی 42 تن از شهروندان غیرنظامی ایرانی که از قربانیان و زیان‌دیدگان ناشی از اقدامات تروریستی گروهک پژاک بوده‌اند، علیه دولت آمریکا و بیش از 100خوانده دیگر آمریکایی که نقش مستقیم در تشکیل، حمایت و تقویت گروه تروریستی پژاک داشته‌اند در شعبه 55 مجتمع شهید بهشتی تهران (امور بین‌الملل) ثبت شد.  

بر اساس دادخواست مطروحه، دولت آمریکا با یک سیاست سیستمی در ایجاد و به‌کارگیری گروه‌های تروریستی نقشی موثر دارد. قربانیان اقدامات تروریستی آمریکا و گروهک پژاک مدعی شده‌اند: دولت آمریکا حمایت های متعددی اعم از مالی، اطلاعاتی و لجستیکی از گروهک تروریستی پژاک داشته است.

در دادخواست مذکور خواندگان آن به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ بخش اول خواندگان آمریکایی که به هر نحوی به عنوان حامی گروهک پژاک از بدو تاسیس تا کنون به حساب می‌آیند و بخش دوم، خواندگان ایرانی که از سرکردگان و مقامات گروهک پژاک هستند. 

با توجه به صلاحیت دادگاه عمومی حقوقی استان تهران جهت رسیدگی به دعاوی حقوقی علیه دولت آمریکا و مقامات آن به استناد قوانین و مقررات بین‌المللی و داخلی، شعبه 55 مجتمع شهید بهشتی که به طور تخصصی به دعاوی مرتبط با امور بین‌المللی رسیدگی می‌کند، مسئول رسیدگی به دادخواست جنایات گروهک تروریستی پژاک در پرتو حمایت‌های دولت ایالات متحده امریکا تعیین شده است. 

خواهان‌های این دادخواست بخشی از قربانیان اقدامات تروریستی هستند که توسط گروهک تروریستی پژاک شهید یا مجروح شده‌اند. بر این اساس این افراد شامل دو گروه از شاکیان هستند: گروه اول والدینی هستند که فرزندان آنها مورد ربایش و گروگان‌گیری گروه قرار گرفته‌اند، گروه دوم نیز شامل فرزندان یا همسران آنها هستند که توسط گروهک ناپدید شده اند.

در این دادخواست والدینی نیز طرح دعوا کرده اند که گروه تروریستی پژاک کودکان زیر 15 سال آنها را فریب داده‌اند و با به‌کارگیری کودکان در اقدامات آموزش‌های نظامی و اقدامات تروریستی مخاطرات جدی علیه آنها فراهم یا فرزندان آنها را در معرض نابودی قرار داده است. 

قابل ذکر است که خواهان‌های دادخواست مذکور، علاوه بر مطالبه خسارات مادی و معنوی، خسارات تنبیهی و سایر خسارات دادرسی را نیز به عنوان بخش دیگری از خواسته خود مطالبه کرده‌اند. 

گروهک تروریستی پژاک‏، یکی از گروه‌های تروریستی در غرب کشور است که با حمایت مستقیم آمریکا و کشورهای اروپایی ایجاد شده است. این گروه علاوه بر ناامنی در غرب کشور که مانع جدی برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی آن منطقه بوده، تاکنون بیش از 600 نفر از شهروندان عمدتا غیرنظامی کرد و بیگناه را به شهادت رسانده و قصد انجام اقدامات تروریستی دیگری نیز علیه زیرساخت‌های حیاتی غرب کشور داشته که خنثی شده است. 

سران این گروهک تروریستی علیرغم تحت تعقیب بودن توسط پلیس بین الملل‎، با سفارش و امر دولت آمریکا آزادانه در کشورهای اروپایی از جمله کشور سوئد‌‏؛ اقامت و تردد دارند و اقدامات تروریستی علیه مردم ایران را طراحی می‌کنند.

بر اساس جدیدترین اظهارات یکی از سرکردگان این گروهک با نام مستعار زیلان وژین که در اقدامی عجیب با رسانه بی بی سی فارسی انجام گرفته است نامبرده اذعان می دارد که اعضای این گروه تروریستی آزادانه در اروپا و آمریکا تردد و فعالیت می‌کنند.

کلید واژه ها: شهید بهشتی دادگاه شهید بهشتی گروه تروریستی پژاک پژاک مرزهای غربی کردستان


( ۱۰ )

نظر شما :

خسرو ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۷
به نظر من مدعی العموم هم باید از طرف خانواده های شهدای مرزبانی و سپاه پاسداران وارد قضیه شود فرزندان این مملکت در کمین های ناجوانمردانه این گروه جنایتکار شهید شده اند