انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از کشتار رفح و درخواست بایدن از نتانیاهو

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۰۲۶۳۲۹ سرخط اخبار

پس از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح که به جان باختن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی منجر شد، بایدن در پی تماس‌هایی از سوی دموکرات‌ها برای توقف ارسال تجهیزات نظامی به اراضی اشغالی، از رژیم صهیونیستی خواست تا از جان غیرنظامیان محافظت کند.

به گزارش ایسنا، یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی جانبدارانه و عوام‌فریبانه گفت: «اسرائیل حق دارد به دنبال حماس برود و ما می‌دانیم که در این حمله 2 تن از مقام‌های ارشد حماس کشته شدند. اما باید واضح بگوییم که اسرائیل باید هر اقدام احتیاطی ممکنی را برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام دهد.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فشارهایی فزاینده در داخل حزب خودش برای توقف کمک‌ها به اسرائیل حتی پیش از حمله یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح که ۴۵ شهید برجای گذاشت، روبه‌رو است.

«الکساندریا اوکازیو-کورتز»، یکی از قانونگذاران برجسته مجلسن نمایندگان آمریکا روز دوشنبه این حمله را «یک جنایت غیرقابل دفاع» توصیف کرد و در رسانه‌های اجتماهی نوشت: «وقت آن رسیده که رئیس جمهور به قول خود عمل و کمک‌های نظامی را متوقف کند.»

«آیانا پرسلی»، یک قانونگذار دیگر هم در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «تصاویر وحشتناک و ناراحت کننده از اردوگاه رفح را دیدم. تا کی آمریکا در حالی که ارتش اسرائیل نوزادان فلسطینی را سلاخی و مثله می‌کند، با این وضعیت کنار خواهد آمد؟»

رشیده طلیب نیز که تنها فلسطینی-آمریکایی حاضر در کنگره آمریکا است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک «دیوانه نسلی کشی» توصیف کرد.

نتانیاهو روز دوشنبه مدعی شد که هدفش ایجاد تلفات غیرنظامی نبود و حمله به این اردوگاه، یک اشتباه بود.

سخنگوی شورای امنیت آمریکا همچنین گفت واشنگتن به صورت فعالانه با ارتش رژیم صهیونیستی و سایرین برای رسیدگی به وضعیت پیش آمده همکاری می‌کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس مشخص شد که تقریبا نیمی از رای دهندگان دموکراتیک از نحوه رسیدگی بایدن به جنگ غزه ناراضی هستند.

چندین هفته اعتراضات دانشگاهی درباره جنگ بر فشارها بر بایدن افزوده و درخواست‌های گسترده‌تر برای آتش‌بس دائمی، کمپین انتخاب مجدد بایدن را در حالت تدافعی قرار داده است.


( ۱ )

نظر شما :