بلینکن: اسرائیل به رفح حمله کند، مسئولیتش به پای خودش است

۰۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۹ کد : ۲۰۲۶۲۴۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار در رابطه با عدم وجود «برنامه‌ای مشخص» برای دوران پس از جنگ غزه، گفت اگر رژیم صهیونیستی حمله تمام‌عیارش را به رفح در پیش بگیرد، مرتکب «شورش بزرگی» خواهد شد که خود مسئول آن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اگر اسرائیل حمله تمام‌عیاری را جهت نابودی گردان‌های باقی‌مانده به رفح انجام دهد، مشکلی حل نخواهد شد.»

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر خارجه آمریکا گزارش کرد: «حتی اگر اسرائیل به رفح حمله کند، هزاران هزار نیروهای مسلح حماس باقی خواهند ماند. اسرائیل در صورت حمله، شورش بزرگی را در غزه به ارث خواهد برد که خودش مسئول آن خواهد بود.»

بلینکن ضمن هشدار نسبت به عدم وجود «برنامه‌ای مشخص» برای دوران پس از جنگ غزه، گفت: «برنامه مشخصی باید وجود داشته باشد که شامل اشغال مجدد توسط اسرائیل، تداوم حکمرانی حماس در غزه و بی‌قانونی و هرج‌ومرج نباشد.»

این اظهارات وزیر خارجه درحالی عنوان شد که معترضان آمریکایی به جنگ غزه روز سه‌شنبه چند بار اظهارات آنتونی بلینکن را در کمیته روابط خارجی سنا قطع کرده و به جنگ افروزی کشورشان علیه مردم غزه اعتراض کردند.

در این میان شعاری مبنی بر «او جنایتکار جنگی است» به گوش می‌رسید و معترضانی که نسبت به سیاست‌های ایالات متحده در قبال جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اعتراض داشتند، وزیر خارجه آمریکا را با عنوان «قصاب غزه» صدا زدند و به او چنین لقبی را دادند.

حملات رژیم صهیونیستی درحالی امروز وارد دویست و سی‌امین روز شده که تحولات میدانی پس از حدود هشت ماه، شکست طرح‌های نظامی رژیم اشغالگر و شکست عملیات نظامی در غزه را نشان می‌دهد؛ چراکه مقاومت تاکتیک‌های جدید در نبرد را در دستور کار قرار داده است.


( ۱ )

نظر شما :