نمایندگان آمریکا: هکرها اسناد محرمانه را از تلفن «مالی» دزدیدند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۰۲۵۹۹۰ سرخط اخبار

نامه جدید دو تن از نمایندگان ارشد سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به وزارت خارجه این کشور درباره علت برکناری نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ، افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار گزارشی با اشاره به نامه دو تن از نمایندگان ارشد جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به وزارت خارجه این کشور، جزئیات جدیدی درباره برکناری ناگهانی رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را منتشر کرد.

سناتور «جیمز ریش» از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و «میچ مک‌کال» عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به وزارت خارجه این کشور با انتقاد از «نبود اطلاعات درباره تحقیقات رسمی در خصوص رابرت مالی»، نتایج تحقیقات خود دراین‌باره را منتشر کردند.

در نامه این دو نماینده آمده است که «به دلیل طفره‌رفتن و عدم شفافیت وزارت (خارجه) ما تلاش کردیم اطلاعات خود را از منابع دیگر جمع‌آوری کنیم. تحقیقات ما، اطلاعات زیر و ادعاهای نگران‌کننده‌ای را برملا می‌کند. ما از شما می‌خواهیم اطلاعاتی را که به دست آورده‌ایم تأیید کنید.»

جیمز ریش و میچ‌مکانل از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهند که تأیید کند که مجوز امنیتی رابرت مالی به این دلیل تعلیق شده که «گفته می‌شود او اسناد محرمانه را به حساب کاربری ایمیل خود منتقل کرده و این اسناد را در تلفن شخصی خود دانلود و نگهداری کرده است.»

به نوشته واشنگتن‌پست پارسال موقع برکناری رابرت مالی، تهران‌تایمز، روزنامه ایرانی فاش کرد که «مالی هم‌اکنون به دلیل عدم مدیریت در حفظ اسناد طبقه‌بندی شده، تحت تحقیقات فدرال قرار دارد، اما ریش و مک‌کانل مدعی هستند که جزئیات بیشتری دراین‌باره کشف کردند.»

در نامه ریش و مک‌کانل همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده که این باور و نظر را تأیید کند که «یک عامل سایبری متخاصم موفق شده به اطلاعات گوشی همراه یا ایمیل او (رابرت مالی) دسترسی پیدا کند و اطلاعات دانلودشده در گوشی را به دست بیاورد.»

واشنگتن‌پست در ادامه با اشاره به افشاگری‌های سریالی تهران‌تایمز درباره برکناری رابرت مالی می‌نویسد که «دفتر بازرس کل وزارت خارجه در حال بررسی این افشاگری‌ها است، اما ریش و مک‌کانل مدعی هستند که این افشاگری‌ها به هک گوشی تلفن همراه مالی مرتبط هستند.»


( ۱ )

نظر شما :