بندر بزرگ فاو در ماه اکتبر افتتاح می‌شود

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۳ کد : ۲۰۲۵۹۸۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد بندر بزرگ فاو پس از تکمیل پروژه های پنجگانه آن در ماه اکتبر امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش الفرات نیوز، این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای به نقل از فرحان الفرطوسی مدیرکل شرکت بنادر عراق، اعلام کرد نقشه طرحهای بندر بزرگ فاو، چه اسکله های پنج گانه این بندر و چه مابقی پروژه ها، با نظارت و حمایت دائمی «رزاق محیبس السعداوی»، وزیر حمل و نقل، بدون وقفه و با سرعت بالا در حال اجرا بوده و حتی از جلوتر از برنامه ریزی های انجام شده پیش می رود.

مدیرکل شرکت بنادر عراق اعلام کرد: تاریخ افتتاح این پنج اسکله اکتبر آینده خواهد بود ضمن آنکه دو اسکله شماره یک و دو این بندر در ابتدای سال 2024 تکمیل شد.

گفتنی است، پروژه احداث پایانه کانتینری بندر بزرگ فاو که یکی از طرحهای پنج گانه این پروژه است، شامل احداث پنج اسکله غول پیکر به طول 1750 متربرای تخلیه کشتی هایی و احداث اسکله‌ای به طول 2000 متر برای کانتینرها است.

پروژه بندر بزرگ فاو که شرکت کره ای دوو پیمانکار  اجرای آن شده در فاز اول شامل پنج قرارداد ساخت 5 سکو به عمق 19 متر، حفاری کانال آبی داخل بندر، حفاری کانال آبی خارج بندر، حفاری کانال اتصال بندر فاو به بندر خور الزبیر، و ساخت بزرگراهی بین بندر فاو و بندر ام قصر می شود.

پیش از این موج شکن بندر بزرگ فاو به عنوان طولانی‌ترین موج شکن جهان در گینس ثبت شده بود.

این بندر که پس از بهره برداری یکی از بزرگ ترین بنادر جهان خواهد بود، قرار است از طریق پروژه عظیم «جاده توسعه» به ترکیه و از آنجا به اروپا متصل شود.


( ۳ )

نظر شما :