الجزایر: بشریت تمام جنبه‌های انسانی را در فلسطین از دست داده است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۶ کد : ۲۰۲۵۹۰۶ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور الجزایر تاکید کرد که بشریت تمام جنبه‌های انسانی و تمدن را در فلسطین اشغالی از دست داده است.

به گزارش ایسنا، عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در گامبیا تاکید کرد: مجددا از جامعه جهانی و همه آزادگان و انسان‌هایی با وجدان‌های زنده در جهان درخواست می‌کنیم که تمامی مسئولیت خود را برای پایان دادن به فاجعه انسانی که مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه در معرض آن قرار دارند، بر عهده بگیرند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، عبدالمجید تبون در جریان سخنرانی خود در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا گفت آنچه مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست با آن روبه‌رو هستند، یک جنگ نسل‌کشی است.

وی در ادامه افزود سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از نظر سیاسی در برابر این جنایات در اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی، به‌ویژه اعلامیه جهانی حقوق بشر ناتوان هستند، هرچند که همواره پایبندی خود را به صلح و گفت‌وگوی تمدن‌ها میان ملت‌ها اعلام کرده‌اند.

رئیس‌جمهور الجزایر همچنین گفت بشریت تمام جنبه‌های انسانی و تمدن را در فلسطین از دست داده است و هیچ قانون، اصول، ارزش و اخلاقی وجود ندارد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی روز شنبه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرده و پیش‌بینی می‌شود در پایان امروز (یکشنبه) تصمیمی درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه صادر شود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون توقفی در جنگ رخ نداده است.


نظر شما :