هرتزوگ: عادی‌سازی روابط ما با عربستان سعودی پیروزی بر حماس است

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۹ کد : ۲۰۲۴۶۶۳ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی ادعا کرد از جمله اهداف عملیات «طوفان الاقصی» تعلیق گفت‌و‌گوهای ریاض و تل‌آویو بوده، از‌این‌رو عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی پیروزی بر حماس است.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض را پیروزی بر حماس دانست.
او این سخنان را شنبه‌شب در کنفرانس امنیتی مونیخ به زبان آورد و مدعی شد که از جمله اهداف حماس از انجام عملیات «طوفان الاقصی» تعلیق گفت‌وگوهای عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
هرتزوگ می‌گوید که از‌این‌رو پیش‌بردن گفت‌و‌گوها برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی پیروزی بر حماس است.
این حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ پیشتر اعلام کرده بود عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به اقدامات اسرائیل علیه مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری انجام شده است.
 روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، صبح امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع دیپلماتیک در این خصوص گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در حال بررسی طرح نوظهور آمریکا در خصوص تشکیل کشور فلسطین به‌ازای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی است.
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، پنجشنبه هفته گذشته، مدعی شده بود دولت بایدن در صدد است رسماً ظرف چند هفته آینده، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. نتانیاهو پنجشنبه شب با ملایمت و اندکی با تأخیر این اقدام آمریکا را رد کرده بود.
وزارت خارجه عربستان سعودی نیز اخیرا در بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات جاری میان ریاض و واشنگتن درباره روند صلح عربی-اسرائیلی توضیح داده بود که موضع این کشور در قبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ثابت است و ریاض تنها زمانی روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی خواهد کرد که کشور مستقل فلسطین به‌پایتختی قدس شرقی و بر پایه مرزهای 1967 تشکیل شود.


( ۳ )

نظر شما :