اربیل در بسیاری موارد خلاف سیاست‌های بغداد عمل می‌کند

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۳ کد : ۲۰۲۴۴۸۸ سرخط اخبار
اربیل در بسیاری موارد خلاف سیاست‌های بغداد عمل می‌کند

دیپلماسی ایرانی: نماینده استان ذیقار در مجلس عراق گفت: اعلام همبستگی دولت اقلیم کردستان با آمریکا در برابر حملات مقاومت اسلامی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، از روابط نزدیک بین دو طرف و منافع مشترک آنها ناشی می شود.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، کاظم الطوکی، نماینده استان ذیقار در مجلس عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه با بیان اینکه بیانیه‌های منتشر شده از سوی مسؤلان اقلیم شمال عراق مبنی بر اعلام همبستگی آشکار با آمریکا در خصوص حملات نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های آمریکا در این کشور، اقدام جدیدی از سوی اربیل نیست، اظهار داشت: مقامات منطقه اقلیم در بسیاری از مسائل برخلاف آنچه دولت مرکزی انجام می‌دهد، عمل می‌کنند.

الطوکی با بیان به اینکه اقلیم همچنان به نقض سیاست خارجی عراق که بغداد در برابر سایر کشورها، به ویژه با آمریکا از آن پیروی می کند ادامه می دهد، گفت: اقلیم شمال عراق همواره به دنبال توافق با کشورهایی است که سیاست هایشان با سیاست دولت مرکزی بغداد همخوانی ندارد.

وی تصریح داشت: آمریکا دارای پایگاه‌های نظامی در شمال عراق است و نظامیان آمریکایی در مناطقی از اقلیم حضور دارند، لذا اعلام همبستگی اربیل با آمریکا در برابر حملات مقاومت اسلامی به دلیل روابط نزدیک میان دو طرف صورت می گیرد.


( ۳ )

نظر شما :

د ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۳:۵۹
ارتروریستهاچه انتظاری غیرازاین میتوان داشت