چرایی سکوت جریانات کردی معاند در قبال فاجعه تروریستی کرمان

۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۲۷ کد : ۲۰۲۴۰۵۶ سرخط اخبار

میزان نوشت:

از دبیرکل سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و ایتالیا گرفته تا اکثر قریب به اتفاق کشورهای منطقه‌ای و ... با رویکردهای متفاوت‌ نسبت به ایران، همگی حادثه تروریستی کرمان را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

پُر واضح است که عملیات صورت گرفته در کرمان بر پایه این سه هدف یک اقدام تروریستی به حساب می آید، یکی اینکه از خشونت استفاده شده است، دوم اینکه هدفش ایجاد رعب و وحشت و عدم امنیت میان مردم بوده و سوم اینکه به دنبال ایجاد فضای سیاسی متشنج از طریق بی ثبات کردن نظم عمومی بوده است.

اما جریانات کُردی معارض علی رغم ادعایی که نسبت به دفاع از حقوق مردم ایران دارند، هیچ واکنشی در محکومیت اقدام تروریستی کرمان نداشتند و گویی ارزشی جان شهروندان به شهادت رسیده ایرانی در این حادثه قائل نیستند.

با نگاهی گذرا به شبکه های اجتماعیِ منتسب به گروه های مزبور (که علی‌رغم ادعای محبوبیت میان مردم کُرد ایران، بعضا ۲۰۰ فالوور دارند) متوجه این امر خواهید شد که هیچ یک از آنها برخلاف رویه معمول خود که نسبت به هر اتفاقی در ایران بیانیه صادر میکنند، اما نسبت به کشته شدن چند ده انسان بی گناه در اقدامی تروریستی، سکوت کرده‌اند!

در این میان یکی از این گروه‌ها (کومله) کودکان شهید در اقدام تروریستی کرمان را قربانیان نظام ایران قلمداد کرده است! بی آنکه نسبت به کودکان گمشده ایرانی که سالهاست با انواع روش ها از جمله فریب، تطمیع، تهدید و دزدیدن به دام گروه‌هایی از جمله پژاک، دموکرات و .. افتادند و در جنگ هایی که چیزی از آن نمیدانستند و ارتباطی هم با ایران و ایرانی ندارد کشته شدند، سوالی بپرسد یا نگران حال آن کودکان باشد!

آنچه مشخص است آنکه این قبیل رفتارهای مدعیان دفاع از حقوق مردم ایران در قبال فاجعه کرمان از یاد نمیرود و پوشالی بودن شعارهای سران این گروه ها که عمدتا اروپا نشین هستند و با تبلیغات دروغین در این سال ها جان بسیاری از نوجوانان و جوانان کُرد ایرانی را گرفته‌اند هم بیش از پیش بر همه آشکار شده است./محمد مهدی ملکی، کارشناس مسائل منطقه


( ۹ )

نظر شما :

کردستان ۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۵
فک میکنم یا منبع ندارید یا منابع دست اول ندارید چون حزب کارگران کردستان محکوم کرد. ضمن اینکه مگر همه گروه ها محکوم کرده اند!؟ رئیس جمهور قبلی کسور هم حتی محکوم نکرده است!
شمس الدین حافظی ۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۵
جریانات کردی( تروریسم کردی) افسارش دست اشغالگران غربی ومسیحیان صهیونیست ( آمریکا،فرانسه،انگلیس،روس....) لذا بدون دستور ارباب جرات اب خوردن هم ندارند، فقط زورشان به اهالی بی دفاع و زنان وکودکان میرسد، مزدوران کردی در طول تاریخ خود همیشه در خدمت اربان خود بوده وهیچ اهمیتی به مردم نداده اند.
خسرو ۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۸
در روزهای آینده در خبرها خواهیم دید یک یا چند نفر از گروه‌های معاند و تجزیه طلب کرد ، در جمع متهمان حمله تروریستی کرمان قرار دارند -- قبلا هم در جریان حمله داعش به مجلس شورای اسلامی دیدیم که در اصل اینها متصدی بودند