سفیر ایران در کویت: تروریسم کور تنها با اتحاد کشورهای منطقه قابل سرکوب است

۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۵ کد : ۲۰۲۴۰۱۱ سرخط اخبار

محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت، گفت: تروریسم کور تنها با همدلی و اتحاد کشورهای منطقه قابل سرکوب و مهارشدن است.

 به گزارش ایسنا، در پی وقوع حادثه تروریستی جنایتکارانه اخیر در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن دهها تن از شهروندان ایرانی شد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و۱۸ دی ماه دفتر یادبود بزرگداشت شهدای حادثه غم‌انگیز مذکور را گشود.

تعدادی از مقامات دولتی، سفرا و روسای نمایندگی و دیپلماتهای خارجی، نمایندگان مجلس، اعضای انجمن دوستی ایران و کویت، اصحاب رسانه، شخصیتهای اجتماعی و سیاسی و فعالان فرهنگی و مردمی دولت کویت با حضور در سفارت، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و ابراز همدردی و تسلیت، دفتر یادبود بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان را امضا کردند.

شرکت‌کنندگان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، شهادت جمعی از هموطنانمان را به محمد توتونچی سفیر کشورمان تسلیت گفتند.

«خالد جاسم الیاسین »وزیر مختار و معاون دستیار وزیر خارجه کویت در امور آسیا ضمن محکوم کردن این فاجعه هولناک مراتب همدردی و تسلیت دولت و ملت کویت را ابراز و از خداوند متعال رحمت ومغفرت برای شهدا وشفای عاجل برای مجروحان مسالت کرد.

«شیخ علی الخالد الصباح» رئیس انجمن دوستی ایران و کویت نیز با ارسال پیامی جنایت تروریستی عوامل صهیونیستی را محکوم و شهادت دردناک جمعی از شهروندان بیگناه را به ملت سوگوار ایران تسلیت گفت.

محمد توتونچی، سفیر کشورمان در کویت  نیز در حاشیه این مراسم در  مصاحبه‌ای  با خبرنگاران گفت: تروریسم کور تنها با همدلی و اتحاد کشورهای منطقه قابل سرکوب و مهارشدن است زیرا حساسیت و استراتژیک بودن منطقه سبب شده است تا بیگانگان همواره در صدد تنش‌آفرینی وناامنی آن باشند.


( ۱ )

نظر شما :