هاآرتص: کمک‌های ارسال شده به غزه پاسخگوی ۱۰ درصد نیازها هم نیست

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۰۲۳۹۰۲ سرخط اخبار

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» با بیان اینکه کمک‌های ارائه شده به نوار غزه پاسخگوی حتی ۱۰ درصد نیازهای این باریکه هم نیست، خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت، افزایش میزان کمک‌ها به غیرنظامیان در نوار غزه یک امر فوری و لازم است، زیرا حدود نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی حاد رنج می‌برند.

این روزنامه همچنین فاش کرد، ۹۰ درصد از ساکنان نوار غزه ممکن است یک روز کامل را بدون غذا بگذرانند.

روزنامه مذکور نوشت، ۱۹۰ کامیون حامل کمک که رژیم صهیونیستی به آنها اجازه ورود روزانه به نوار غزه را می‌دهد، حتی ۱۰ درصد نیازهای جمعیت این منطقه را برآورده نمی‌کند.

طبق نوشته این روزنامه عبری‌زبان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی میزان واقعی ویرانی، کشتار و فجایع انسانی در نوار غزه در نتیجه جنگ جاری را پنهان می‌کنند.

روزنامه هاآرتص همچنین نوشت، حمایت صهیونیست‌ها از جنگ و همراهی با اهداف آن لزوماً به معنای پذیرش ضررهای گسترده وارده به غیرنظامیان در غزه نیست.

جنگ غزه برای هشتاد و هفتمین روز در سایه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شهرهای غزه و در میان فاجعه انسانی بی‌سابقه و افزایش تنش در منطقه ادامه دارد.

آمار شهدای فلسطینی در پی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده‌ است. ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش کشته‌شدگان خود به ۵۰۶ نفر خبر داد.


( ۱ )

نظر شما :