گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و مودی درباره تحولات اخیر دریای سرخ

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۰۲۳۷۱۹ سرخط اخبار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با همتای هندی خود درباره تحولات اخیر دریای سرخ و «تهدیدهای به وجود آمده» در این دریا و تاثیرات آن بر اقتصادهای جهان گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در تماس تلفنی با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند درباره «تهدیدهای دریانوردی در دریای سرخ» گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، در این بیانیه آمده‌است، نتانیاهو با مودی درباره «اهمیت تامین امنیت آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب و جلوگیری از آسیب دیدن این فعالیت‌ها که بر اقتصاد جهان تاثیر خواهد گذاشت»، صحبت کرد.

همچنین این دفتر در ادامه بیانیه خود مدعی شد، توجه و منافع جهانی به نوبه خود موجب خواهد شد که به اقتصاد و تجارت بین‌المللی و نیز اقتصادهای سراسر جهان به ویژه هند و رژیم صهیونیستی زیانی وارد نشود.

این دم زدن‌های نتانیاهو از امنیت دریانوردی در حالی است که ارتش یمن اعلام کرده در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند را هدف قرار می‌دهد و آزادی تردد در منطقه را برای تمام کشتی‌ها تضمین می‌کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دوشنبه از آغاز عملیاتی با عنوان «ابتکارعمل امنیتی چند ملیتی» به رهبری آمریکا خبر داد که شامل گشت‌زنی‌های مشترک در دریای سرخ خواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :