نشست محرمانه سران حماس در ترکیه دور از چشم سازمان اطلاعات اسرائیل

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۰۲۳۶۷۸ سرخط اخبار

سازمان رسمی رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی است که نشست محرمانه رهبران حماس هفته گذشته در ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این رسانه عبری افزود: بر اساس آنچه وبگاه صهیونیستی‌«i۲۴» گزارش داد، در این دیدار صالح العاروری، معاون رهبری حماس و خالد مشعل، رهبر حماس در خارج حضور داشتند.

این رسانه اشاره کرد که العاروری از محل اقامت دائم خود در بیروت وارد ترکیه شد، در حالی که مشعل از محل اقامت خود از دوحه، پایتخت قطر، به ترکیه رفته‌ بود.

این سازمان گزارش داد که مقامات دیگری از رهبری حماس نیز در این نشست شرکت کردند و ترکیه از اجلاس سران حماس حمایت کرد که احساس امنیت کافی برای برگزاری آن در خاک این کشور داشتند.

به نظر می‌رسد هدف از این نشست هماهنگی مواضع در خصوص ادامه جنگ چه در صحنه غزه و چه در عرصه لبنان و امکان مذاکره بر سر معامله دیگر مبادله اسیران بین حماس و اشغالگران بوده‌است.

سازمان رسمی رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رهبری حماس تصمیم گرفت این نشست را در یک کشور ثالث برگزار کند، نه از طریق روش‌هایی مانند ویدیوکنفرانس یا تماس‌های تلفنی رمزگذاری‌شده و این نشست در مکان‌هایی برگزار شد که اشغالگران در آنها نفوذهای اطلاعاتی ندارند.

این در حالی است که در هفتاد و سومین روز از جنگ غزه، نیروهای صهیونیست همچنان به هدف‌گیری در سراسر نوار غزه ادامه می‌دهند و وضعیت انسانی بدتر و بدتر می‌شود.


( ۶ )

نظر شما :