سیمور هرش: روسیه و اوکراین در سطح نظامی با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۷ کد : ۲۰۲۳۴۱۰ سرخط اخبار

خبرنگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر از قول منابعی مطلع اعلام کرد، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در حال گفت‌وگوهای خصوصی با هدف مذاکرات صلح هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، "سیمور هرش" خبرنگار آمریکایی و برنده جایزه معتبر پولیتزر در مقاله‌ای با استناد به مقام‌های آمریکایی و افراد مطلع به اوضاع در دولت کی‌یف نوشت: نیروی محرکه این گفت‌وگوها واشنگتن یا مسکو، یا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا یا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نبودند، بلکه در عوض دو ژنرال بلندپایه‌ای که جنگ بین روسیه و اوکراین را اداره می‌کنند یعنی "والری گراسیموف"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و "والری زالوژنی"، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین هستند.

سیمور هرش همچنین از قول یکی از مقام‌های آمریکایی نوشت، زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از برگزاری مذاکرات با روسیه حمایت می‌کند. توافق احتمالی تصریح می‌کند که کریمه تحت کنترل روسیه باقی می‌ماند و در سرزمین‌هایی که توسط روسیه آزاد شده و سپس به این کشور ملحق شده‌اند، انتخابات برگزار خواهد شد.

این روزنامه نگار آمریکایی همچنین نوشته است: در عوض مسکو می‌تواند به اوکراین اجازه دهد که به ناتو ملحق شود با این شرط که ائتلاف ناتو باید متعهد شود که هیچ جایی برای سربازان این ائتلاف نظامی در خاک اوکراین وجود ندارد. این توافق همچنین به ناتو اجازه نمی‌دهد که تسلیحات تهاجمی‌اش را در اوکراین مستقر کند.


( ۳ )

نظر شما :