ماهیگیری اردوغان از آب خون آلود غزه

۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۰۲۳۳۷۷ سرخط اخبار

رجب طیب اردوغان که اکنون آخرین دوره ریاست‌جمهوری خود را در سرزمین عثمانی طی می‌کند را می‌توان تنها مقام دولتی در غرب آسیا و چه‌بسا اروپا دانست که رفتارهای دوگانه و متناقض او سوژه رسانه‌ها و همچنین تحلیلگران شده است. سوءاستفاده اردوغان از تحولات فلسطین به‌خصوص جنگ غزه نمونه‌ای بارز از سیاست یک بام و دوهوای او است.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، یک کاربر فضای مجازی با انتشار تصویری از اردوغان و پسرش بوراک در شبکه ایکس نوشت:

همزمان که اردوغان بمباران یک بیمارستان توسط اسرائیل را محکوم می کرد، شرکت پسرش بوراک اردوغان در بندری در اسرائیل بارگیری می کرد. عردوغان بعد اینکه متین جهان روزنامه نگار ترکیه ای این موضوع رو گفت ازش شکایت کرد. متین جهان لیست ۲۶۰ کشتی که از آغاز جنگ غزه توسط ترکیه بارگیری شده رو منتشر کرد


( ۱۷ )

نظر شما :

ناشناس ۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۴
ترک عثمانی نشناختید ؟؟؟؟خدای ادعا و نطقهای حماسی و اتشین ودریغ از نیم جو عمل
سلیمان رستم ۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۶
زمانیکه اردوغان در گردهمایی توسعه اقتصاد جهانی در شهر داووس سوییس به رییس جمهور اسراییل گفت تو یک کودک کش وقاتل هستی، وکشتی کمکهای انسان دوستانه ماوی مرمره ترکیه توسط هواپیماهای اسراییل بمباران شد و ۹ شهید و ۱۱ نفر معلول شدند ، ویا در تمام جلسات سالانه سازمان ملل در نیویورک طبق نقشه تجاوز و اشغال اسراییل را محکوم میکند، و سفارت اسراییل بیش از ۱۲ سال تعطیل شده بود و پناهگاه اکثر گردانندگان حماس وفلسطین در استانبول است،و خود حماس گفته از مواظع اردوغان در قبال مقاومت غزه راضی اند. وحتی تعویض گروگانها و آتش‌بس به میانجیگری اردوغان وامیر قطر حاصل شده ،...... پس شما به جای اشاره به این خدمات اردوغان چرا در فضای مجازی دنبال کسانی هستید که مطالب نادرست علیه وی انتشار میدهند هستید. بعد از پیمان صلح ابراهیم که اکثر اعراب با اسراییل آشتی کردند اردوغان هم مجددا سفارتش را بازگشایی کرد،که در جنگ اخیر غزه دوباره تعطیل شده. ولی روابط اقتصادی ترکیه با کشورهای مختلف بیشتر در دست شرکتهای خصوصی است واردوغان هم نمی‌تواند در کار تجار و بازرگانان غیر دولتی دخالت ومانع شود، مثل اکثر دولتهای عربی مصر امارات،بحرین،اردون .... که روابط اقتصادی سیاسی محکمی با اسراییل دارند.
ناشناس ۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۶
جالب اینجا عده ای متوهم اینجا تبلیغ می کنند که رجب منافع ملی کشورش را در نظر می گیرد . بعد که به این متوهمها راجع به تورم بالای ترکیه و اوضاع آشفته ی اقتصادی آنجا می گویی ( علی رغم وامهای بی دردسر بانک جهانی و تحریم نبودن و پولهای بی زبان توریستهای ایرانی و غیر ایرانی ) ، در حالی که به آسمان نگاه می کنند ، سوت زنان و عشوه کنان راهشان را کج می کنند به سمت محفلی دیگر و جفنگیات گفتنی دیگر . پانترکها هم که قبیله ای دیگر هستند و بعد از شنیدن این استدلالها ، راهشان را کج نمی کنند بلکه به چشمانت خیره می شوند و شروع می کنند به جعل تاریخ . و البته گروه سومی هم هستند که گفتند ، زنگزور نه و همه دیدند که زور زنگزوریان به این گروه سوم ، نرسید .
آشنا از عجمستان ۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۴
به ناشناس ۱۲:۲۴ جناب : در تمام کامنت هایت به نحوی وبا لحنی توهین آمیز به ترک عثمانی وووو نکته پرانی طنز گونه دارید. اولا ترک همه اش ترک است عثمانی غیر عثمانی نداریم، اگر شخصی به فارس افغانی یافارس تاجیکی سخنانی مثل شما بگوید خوشتان میاید؟ دوماً نصف بیشتر ایران ترک هستند وبا چنین نوشتجات نوعی تخم کین ونفرت میکارید که نتیجه خوبی ندارد. بهتر بود به اعمال خودتان که بهتر از ترک عثمانی باشد اشاره می‌کردید ، مثلاً کمی از شاهکارهایتان در طول تاریخ که اینقدر برایشان می‌بالید. ولی معلوم است سواد که نداری از ادب هم محرومی. یک فرد باسواد و تاریخ‌دان میداند که ترکها در طول تاریخ چه خدماتی به ایران کرده اند تا جایی که اکثر مورخین ایران امروزی را حاصل از جان گذشتگی ترکان میدانند، همین ترکان بودند که عربها،افغانها،روسها،انگیسها،پرتقالیها،... را شکست دادند و ایران را آزاد کردند. همان موقعها شماها مشغول شعر و مدح سراییدن به شاهان ترک بودید. تازگی‌ها ماشاالله بزرگ هم شده‌اید و برای جبران گذشته ها دارید ناسزا و طنز سرایی میکننید،تا دلتان را خنک کنید،و گذشته را فراموش.