شهرهای اسکاتلند همچنان صحنه تظاهرات در حمایت از فلسطین است

۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۰۲۳۲۸۷ سرخط اخبار

صدها تن از معترضان در شهرهای سراسر اسکاتلند مجددا در حمایت از فلسطین‌ به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا،  معترضان حامی فلسطین برای یک روز شنبه دیگر در خیابان‌های شهرهای اسکاتلند در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن، معترضان در خیابان بوچانان شهر گلاسکو تجمع کرده و علامت‌ها و بنرهایی حمل کردند که رویشان شعار «آتش بس همین الان» نوشته شده بود.

این تظاهرات در پی اعلام آتش‌بسی چهار روزه بین حماس و رژیم صهیونیستی برگزار شد.

میانجی‌گران قطری و مصری اعلام کردند، حماس با آزاد کردن ۱۳ اسیر صهیونیست و هفت اسیر با ملیت‌های خارجی در روز شنبه به ازای آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

تظاهرکنندگان حامی فلسطین در شهر گلاسکو پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده و پلاکاردهایی با شعار «شما نمی‌توانید در نسل کشی وقفه ایجاد کنید» و شعار معروف «از رود تا دریا» را به نمایش درآوردند.

در شهر ادینبورو نیز انبوهی از معترضان در محل پل ویورلی در حمایت از فلسطین تجمع کردند و در شهرهای ابردین و داندی نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد.

سازمان موسوم به «کمپین اسکاتلندی همبستگی با فلسطین» در توئیتی نوشت: «در نسل‌کشی وقفه ایجاد شده اما مردم غزه در حال تحمل کردن وضعیت وحشتناک غیرقابل تصوری هستند. آنها هنوز هم به حمایت ما نیاز دارند.»

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد.

از روز جمعه بر اساس توافق انجام گرفته میان حماس و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس موقت (چهار روزه) اعلام شد.


نظر شما :