لیون، میلان و لندن شاهد تظاهرات بزرگ در حمایت از مردم فلسطین

۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۰۲۳۲۸۶ سرخط اخبار

صدها تن از حامیان فلسطین در شهرهای لیون فرانسه، میلان ایتالیا و لندن، پایتخت انگلیس به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، درحالی‌که آتش‌بس چهارروزه در جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس آغاز شده، تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین شنبه ۲۵ نوامبر در لیون برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در میدان بلکور به دعوت «Collectif 69» در حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند. با این تجمع، معترضان خواهان «پایان‌دادن به بمباران، حملات زمینی و جابه‌جایی اجباری مردم و همچنین رفع فوری محاصره غزه» شدند.

مردم میلان نیز در حمایت از فلسطین به خیابان آمدند.

به گزارش آناتولی، همراه با حامیان فلسطین در لندن، در میلان نیز برای هفتمین هفته متوالی صدها تظاهرکننده در مقابل قلعه اسفورزا در مرکز میلان تجمع کردند و خواستار آزادی فلسطین و غزه شدند و با تکان دادن پرچم‌های فلسطین شعارهایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

پس از اجرایی‌شدن آتش‌بس موقت بشردوستانه در نوار غزه، بیش از ۱۵۰ هزار انگلیسی روز شنبه در خیابان‌های لندن راهپیمایی کردند تا از مردم فلسطین حمایت کنند و خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شدند.

معترضان از دولت بریتانیا و سیاستمداران خواستند تا به حمایت خود از اسرائیل پایان دهند.

در میلان، راهپیمایی مردم در «اعتراض به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه» و با شعار «نسل‌کشی در غزه باید پایان یابد» برگزار شد و مردم خواستار توقف آنچه در غزه و فلسطین اتفاق می‌افتد، شدند.


( ۱ )

نظر شما :