فیدان: به غرب تاکید می‌کنیم تا از جنایات جنگی اسرائیل فاصله بگیرد

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۰۰:۳۳ کد : ۲۰۲۳۲۳۵ سرخط اخبار

فیدان امروز (جمعه) به غرب تاکید کرد تا خودش را از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی دور کند و از آن فاصله بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در جریان نشست ارتباطات بین‌المللی استراتژیک گفت: جهان غرب باید از جنایات جنگی اسرائیل فاصله بگیرد. هر گونه حمایت مشروط یا بدون قید و شرط از اسرائیل، چک سفیدی برای کشتار تعداد بیشتری از فلسطینیان است.

وی افزود: تاریخ عدم تحمل پرچم فلسطین و دعوت به صلح در اروپای امروز را فراموش نخواهد کرد، جایی که حمله به قرآن کریم ظاهرا به عنوان آزادی بیان پذیرفته شده است.

این دیپلمات ارشد ترکیه‌ای تاکید کرد: صلح واقعی تنها با عدالت، همکاری بین‌المللی و حقیقت امکان پذیر است.

وی افزود: اطلاعات نادرستی که زمینه مداخله در افغانستان و عراق را فراهم کرده بود و منطقه را در هرج و مرج فرو برده بود، اکنون در غزه نمایان شده است. دو نوع اطلاعات نادرست در مورد جنایت جنگی اسرائیل در غزه و کرانه باختری پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر وجود دارد.

فیدان ادامه داد: نخستین مورد، نگرش مغرضانه بسیاری از رسانه‌های غربی است که تراژدی انسانی را که فلسطینیان متحمل شده‌اند، نادیده می‌گیرند. مورد دیگر، اطلاعات نادرست نهادینه شده است که به رویدادهای هفتم اکتبر محدود نمی‌شود، مبنی بر اینکه اسرائیل سعی دارد با پنهان کردن حقایق، تمام جهان را متقاعد کند.

فیدان همچنین گفت: کسی نباید کشتار بی رحمانه مردم در غزه توسط اسرائیل را به عنوان دفاع از خود مشروعیت بخشد. ما نباید به اسرائیل اجازه دهیم تا جنایت جنگی خود را یکی از پس از دیگری مخفی کند. ما باید به راه حلی دائمی از طریق روش‌های نوین دست پیدا کنیم. هدف تل آویو این است که با اقدامات خود در قدس، کرانه باختری و غزه، راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین را بی اثر کند.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: به طور گسترده پذیرفته شده که تنها راه حل مناسب برای مساله اسرائیل و فلسطین، یک کشور مستقل و یکپارچه جغرافیایی فلسطینی با بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن است. ترکیه هرگز از اینکه طرف فلسطینی‌ها را گرفته، شرمسار نیست.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :