روسیه: اکثر جهان مخالف ادعای آمریکا برای رهبران جهان هستند

۲۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۵ کد : ۲۰۲۳۰۹۰ سرخط اخبار

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد، ادعای واشنگتن مبنی بر رهبری کردن کل سیاره با مقاومت فزاینده‌ای از سوی اکثریت کشورهای دنیا روبه‌رو شده‌است.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ ادعای واشنگتن در خصوص رهبری کردن کل دنیا منجر به مقاومت فزاینده‌ای از سوی جامعه جهانی شده و واشنگتن باید به بی‌اثر بودن تهدیدش به تحریم‌ها پی ببرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، سفارت روسیه در این بیانیه نوشت: «واشنگتن باید سرانجام به بی‌اثر بودن تهدیداتش با چماق تحریم و تلاش‌هایش برای در هم شکست روسیه پی ببرد.»

در ادامه این بیانیه نوشته شد: «جهان تک قطبی به طرزی برگشت ناپذیر به گذشته پیوسته‌است. ادعای آمریکا در خصوص رهبری کل سیاره دارد مقاومت فزاینده اکثریت جهان را موجب می‌شود.»

در این بیانیه آمده‌است: «هر چه زودتر محافل محلی حاکم آمریکا بلندپروازی‌ها و شیوه‌های دیکتاتوری اقتصادی و سیاسی خود را کنار بگذارند، کار خود را برای ادغام در نظام چند قطبی نو ظهور در روابط بین‌المللی آسانتر خواهند کرد.»

در بیانیه سفارت روسیه نوشته شد: «این که مقام‌های آمریکایی در ۱۶ نوامبر محدودیت‌های جدیدی را اعلام کردند، نشان دهنده بیماری است. ۹۰ سال قبل درست در همین تاریخ روابط دیپلماتیک بین آمریکا و اتحاد شوروی سابق ایجاد شد.»

این هیأت دیپلماتیک مسکو در آمریکا تصریح کرد: «تاریخچه تعاملات بین این دو ابرقدرت دارای پستی و بلندی‌ها، تقابل و تنش زدایی، همسنگری و رقابت تسلیحاتی بوده است. اما مشخصه روابط آنها در دوران مدرن تجاوزگری عیان از سوی واشنگتن بوده که شکست استراتژیک روسیه را به عنوان هدف اصلی خود تعیین کرده‌است. هدف آنها خالی کردن اقتصاد ما، تحریک کردن احساسات اعتراضی و شرور جلوه دادن مسکو در صحنه بین‌المللی بوده‌است.»

سفارت روسیه در آمریکا تصریح داشت: «آمریکا مصرانه تلاش می‌کند از تمامی زرادخانه تحریم‌هایش علیه ما استفاده کند. محدودیت‌هایی که آنها اعمال می‌کنند صرفا بر مبنای یک سری بهانه واهی درباره لزوم مقاومت کردن در برابر نفوذ روسیه در بخش‌های مختلف جهان و همچنین اهداف صرفا خودخواهانه چند برابر می‌شوند. به طور خاص دولت آنها مایل به ترسیم مجدد نقشه انرژی جهان با استفاده از ابتکارات نامشروع و ضد بازار همچون تعیین سقف قیمتی علیه صادرات انرژی ما است.»


( ۳ )

نظر شما :