نشست خبری مشترک روسیه و سوریه درباره عملیات پاسخ به حمله تروریستی حمص

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۳ کد : ۲۰۲۲۹۲۹ سرخط اخبار

روسیه و سوریه با برگزاری نشست خبری مشترک در دمشق جزئیات پاسخ هماهنگ دو کشور به حمله پنجم اکتبر گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی «حمص» را تشریح کرده و از هلاکت ده‌ها تروریست و انهدام مقرها و پناهگاه‌های آنها طی حملات مشترک ارتش سوریه و روسیه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه- وابسته به وزارت دفاع روسیه - در پایگاه «حمیمیم» سوریه در نشست خبری مشترک سوریه و روسیه که جهت بررسی حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص و پاسخ ارتش سوریه با همکاری نیروهای روسیه به آن برگزار شد، گفت: ما عمیقاً از حمله تروریستی در حمص شوکه شدیم و مطمئن هستیم که همه کسانی که در این جنایت دست داشتند، آن‌طور که شایسته است مجازات خواهند شد.

طبق گزارش خبرگزاری «سانا»، کولیت در این نسیت خبری افزود: با همکاری ارتش سوریه، با هواپیما و توپخانه نقاط دیده‌بانی و مقرهای تروریست‌ها را هدف قرار دادیم.

وی افزود: ۲۳ نقطه دیدبانی، اردوگاه آموزشی و ۳۵ تونل و پناهگاه زیرزمینی مورد اصابت دقیق قرار گرفت.

کولت ادامه داد: جنگنده‌های روسیه بیش از ۲۳۰ حمله به مواضع گروه‌های تروریستی انجام دادند. نیروهای توپخانه روسیه و سوریه نیز بیش از ۹۰۰ ماموریت انجام دادند. در جریان این حملات ۲۰۰ تروریست از جمله ۳۴ سرکرده و ۱۵ کارشناس خارجی به هلاکت رسیدند، ۴۵۰ تن دیگر دیگر نیز مجروح شدند و ۱۱۲۵ هدف نیز منهدم شد.

وی همچنین اعلام کرد: عملیات مشترک نیروهای روسیه و ارتش سوریه منجر به کاهش توان رزمی سازمان‌های تروریستی، متفرق کردن رهبران آنها، از دست رفتن روحیه و وادار کردن آنها به توقف حملات تروریستی شد.

حسن سلیمان، مدیر اداره سیاسی ارتش سوریه نیز در این نشست خبری تاکید کرد که ارتش کشورش با هماهنگی نیروهای روسیه، مجموعه‌ای از عملیات‌های‌ منحصر بفرد را انجام داد و حملات متمرکزی را با هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی جنایتکار آغاز کرد.

سلیمان افزود: عملیات مشترک سوریه و روسیه منجر به انهدام تمامی پایگاه‌ها و مقرهای هدف قرار گرفته شده از جمله انبارهای مهمات و تجهیزات و همچنین هلاکت صدها تروریست وابسته به گروه موسوم به «هئیت تحریر الشام»، «حزب اسلامی ترکستان» و سایر گروه‌های تروریستی شد.

وی همچنین گزارش داد: عملیات مشترک سوریه و روسیه همچنین منجر به فلج شدن توانایی رزمی تروریست‌ها و ایجاد هرج و مرج و وحشت در بین آنها شد.

دانشکده نظامی «حمص» سوریه پنجم اکتبر شاهد یک عملیات تروریستی بود که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

این حمله تروریستی با استفاده از پهپادهای انتحاری و همزمان با برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان با حضور اعضای خانواده‌های آنها انجام شد.


( ۱ )

نظر شما :