سفر رئیس سیا به اسرائیل و کشورهای منطقه

۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۰ کد : ۲۰۲۲۸۷۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: رسانه‌های امریکایی اعلام کردند که «ویلیام برنز» رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی امریکا، روز یکشنبه در بدو ورود به اسرائیل با «دیوید بارنیا» رئیس موساد دیدار کرد و قرار است امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کند.

به گزارش «الجزیره» همچنین رئیس سیا قرار است به چند کشور منطقه از جمله مصر، اردن، قطر و امارات سفر کند.

نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع امریکایی خبر داد که این کشور در پی افزایش تبادل اطلاعات امنیتی با اسرائیل است و افزود که برنز در این سفر وضعیت غزه و روند مذاکرات درباره آزادسازی اسیران و جلوگیری از گسترش دامنه نزاع را بررسی می‌کند.

این نشریه افزود که سفر برنز در راستای تلاش‌های امریکا برای واداشتن اسرائیل به محدود کردن حملات خود به غزه به نیروهای حماس و جلوگیری از قربانی شدن غیر نظامیان و نیز ایجاد وقفه‌هایی برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه انجام شده است.

یک مقام امریکایی به «نیویورک تایمز» گفت که هدف برنز از این سفر تأکید بر پایبندی امریکا به همکاری اطلاعاتی با شرکاست و افزود که برنز از اوضاع منطقه بسیار مطلع است.

سفر رئیس سیا در حالی انجام شده که وزیر خارجه امریکا نیز در سفری به منطقه به سر می‌برد و شب گذشته پس از سفری چند ساعته به بغداد وارد ترکیه شد.

دولت امریکا تاکنون بارها به صراحت اعلام کرده که با آتش‌بس در نوار غزه مخالف است و فقط از برقراری وقفه در جنگ برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه حمایت می‌کند.


( ۲ )

نظر شما :