مشعل: ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی رهبری حمله زمینی به غزه را برعهده دارند

۰۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۹ کد : ۲۰۲۲۶۸۳ سرخط اخبار

خالد مشعل با بیان اینکه جنگ زمینی در نوار غزه منجر به یک مرحله خطرناک می‌شود، گفت: آمریکا در این نبرد مشارکت دارد، زیرا ۴۰۰۰ نیروی دلتا آمریکایی به همراه ارتش اشغالگر در این جنگ حضور دارند.

به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس حماس در خارج از فلسطین تاکید کرد: «امروز واشنگتن با برنامه‌ریزی و مدیریت مشترک و مشارکت کیفی در نبرد برای تحقق یک جنگ زمینی یا مانور برای رقم خوردن کمترین خسارات تلاش می‌کند، زیرا اسرائیل تحمل خسارات و تلفات مشابه هفت اکتبر را ندارد.»

این اظهارات مشعل در جلسه‌ای که روز پنج‌شنبه از طریق یک پلتفرم دیجیتالی برگزار شد، مطرح گردید. او به سوالاتی درباره حملات مداوم ارتش اشغالگر به غزه، تحولات روند عملیات طوفان الاقصی پاسخ داد.

به نقل از الجزیره، رئیس حماس در خارج از فلسطین توضیح داد: واشنگتن در سه مسیر حرکت می‌کند، اولین مسیر، عدم مداخله زمینی به غزه بود و فرصت طولانی به اسرائیل اعطا شد تا از طریق هوا به غزه حمله کند.

مشعل به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اشاره کرد که می‌خواهد الگوی موصل و نه فلوجه (در عراق) را پیاده کند، زیرا هزینه‌اش کمتر است و به منزله نابودی فراگیر برای بالا بردن پرچم سفید است و این امر خطرناک است.

مشعل ادامه داد: راه دوم مداخله واشنگتن با کارشناسانش است، زیرا لشکر دلتا، متخصص آزادسازی گروگان‌ها و همچنین دربرگیرنده ژنرال‌ها و مهمات مدرن برای نفوذ به عمق و استفاده از سلاح گاز اعصاب است که رزمندگان مقاومت را در تونل‌ها برای مدتی فلج می‌کند، چراکه آنها به قدرت ما در تونل‌ها پی برده‌اند.

اما راه سوم، به گفته مشعل، بعد از اتمام مسیرهای اول و دوم خواهد بود و یک برنامه تاکتیکی برای ورود به دریاست که از شمال یا به صورت کمربند یا نفوذ گسترده انجام می‌شود. در این زمینه تلاش‌های آزمایشی در شرق خان یونس در دو روز گذشته وجود داشته است.

این رهبر حماس معتقد است که «یک جنگ زمینی در راه است و آنها به طور جامع برای کاهش تلفات و ممانعت از ضربه دوم (پس از اولین ضربه در هفت اکتبر) برنامه ریزی می‌کنند.»

مشعل در مورد فضای داخلی اراضی اشغالی نیز گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نمی‌تواند بدون پیروزی جنگ را متوقف کند و موضوع با یک بحران داخلی به او برمی‌گردد، زیرا با فساد مواجه است و با وجود بسیج همه نیروها هیچ پیروزی‌ای حاصل نشده است و در حال حاضر مذاکرات برای آزادی زندانیان بیشتر با بازکردن گذرگاه‌ها و کاهش موج هدف گیری‌های سیاسی و رسانه‌ای در حال انجام است.


( ۵ )

نظر شما :