رونمایی عضو ارشد جمهوری‌خواهان از «محور شرارت» جدید در جهان

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۲۰۲۲۶۱۴ سرخط اخبار

«میچ مک‌کانل» از طرح بایدن برای کمک نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا، این جمهوری‌خواه ارشد سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: از طرح جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حمایت نظامی اوکراین و اسرائیل در یک لایحه بودجه اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری حمایت می‌کنم.

وی افزود: ما رقابت با قدرت‌های بزرگی مثل چین و روسیه را داریم و همچنان با مشکلات تروریسم روبرو هستیم، بنابراین، فکر می‌کنم بجای آنکه تلاش کنیم تا این مقولات را حذف کنیم، یک رویکرد جهانی نیاز داریم. تمام اینها به هم مربوط هستند.

دولت بایدن روز جمعه از پیشنهاد کمک بزرگ خود برای رژیم صهیونیستی و اوکراین رونمایی کرد و به دنبال تایید کنگره برای تامین ۶۱.۴ میلیارد دلار برای درگیری اوکراین با روسیه و ۱۴.۳ میلیارد دلار دیگر برای حمایت از رژیم صهیونیستی است.

بایدن همچنین به دنبال ۹.۲ میلیارد دلار دیگر برای کمک‌های بشردوستانه به اراضی اشغالی، غزه و اوکراین و تامین بودجه ۷.۴ میلیارد دلاری برای ابتکارعمل‌های ژئوپلیتیکی ویژه علیه چین است. دولت واشنگتن برای قابل قبول کردن این بسته برای جمهوری ‌خواهانی که از بحران مهاجرت غیرقانونی در آمریکا دچار مشکل شده‌اند، همچنین مبلغ ۱۳.۶ میلیارد دلار بودجه اضافی برای امنیت مرزها در نظر گرفت.

مک‌کانل ۸۱ ساله استدلال کرد در شرایطی که چین و روسیه روابط خود را تقویت می‌کنند و ادعا شده که ایران علیه اوکراین و رژیم صهیونیستی پهپاد تهیه می‌کند، معقول و منطقی است که اقدامات امنیتی متفاوتی در یک لایحه گردهم آورده شود.

این سناتور جمهوری خواه همچنین گفت: برای قانونگذاران جمهوری خواه حمایت از رژیم صهیونیستی در حالیکه با تامین بودجه برای اوکراین مخالفت می‌کنند، اشتباه است. من این دو را مرتبط می‌دانم.

کنگره آمریکا پیشتر ۱۱۳ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین تصویب کرده است. جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به شدت مخالف سیاست‌های بایدن در قبال اوکراین هستند.

مک‌کانل ادامه داد، تامین مالی برای درگیری اوکراین برای واشنگتن سرمایه گذاری خوبی است چون اکثر این پول به صورت داخلی برای جایگزینی تسلیحاتی استفاده می‌شود که به کی‌یف منتقل می‌شوند و جایشان را تسلیحات و تجهیزات جدید می‌گیرد. هیچ آمریکایی در این جنگ کشته نمی‌شود. ما پایگاه صنعت خود را می‌سازیم. اوکراینی‌ها هم ارتش یکی از بزرگترین رقبای ما را از بین می‌برند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کمک آمریکا به صهیونیست‌ها باید برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در غزه باشد، گفت: اسرائیل قوی‌ترین متحد ما در جهان است. ما به آنها اعتماد داریم و رابطه بسیار قوی داریم که هم در زمینه اطلاعاتی و هم در زمینه نظامی است. من فکر نمی‌کنم نظارتی که ما درباره اوکراین درباره آن صحبت می‌کنیم، برای اسرائیل ضروری باشد!

مک‌کانل بدون توجه به بحران‌هایی که آمریکا در جهان ایجاد کرده و هم اکنون نیز نقش اصلی را در کشتار مردم فلسطین ایفا می‌کند، مدعی شد: یک محور شرارت در جهان وجود دارد؛ چین، روسیه، کره شمالی و ایران. ما باید در مقابل محور شرارت بایستیم نه اینکه با آن‌ها معامله کنیم. بایدن باید در قبال ایران موضعی سخت‌تر داشته باشد و باید اقدامات برای احیای توافق ۲۰۱۵ درباره برنامه اتمی این کشور را متوقف کند.

پیشتر نیز «جورج بوش» پسر طی سخنرانی «وضعیت کشور» در کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۲ عراق، ایران و کره شمالی را «محور شرارت» خوانده بود.


( ۵ )

نظر شما :