لیتوانی صادرات دکمه، میل بافتنی و سوزن خیاطی به روسیه را ممنوع کرد!

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۰۲۲۵۵۹ سرخط اخبار

لیتوانی در بخشی از دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا ممنوعیت صادرات یکسری اقلام را به روسیه مطرح کرده که شامل رادیاتورهای گرمایشی، میل بافتنی، دکمه و سوزن خیاطی می‌شود!

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری newsinfrance، لیست پیشنهادی دولت ویلنیوس شامل ممنوعیت صادرت رادیاتورهای گرمایشی و قطعات یدکی، گیره‌ها، میخ، میله‌های بافتنی و سوزن‌های خیاطی می‌شود.

دولت لیتوانی همچنین مسدود کردن سرویس‌های آی.تی برای کمپانی‌ها و شرکت‌های روسی را نیز پیشنهاد کرده است.

سایت "Euobserver" همچنین گزارش کرد، کمیسیون اتحادیه اروپا باید با اعضای اتحادیه در روزهای آتی درباره دوازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه مذاکره کند.

استونی و لهستان نیز جزئیات پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌اند. استونی به ویژه به دنبال تحریم تجاری کامل علیه مسکو است.

از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا ۱۱ بسته تحریمی علیه مسکو وضع کرده است. آخرین مورد آن در ژوئن بوده است.

این تحریم‌ها علیه ۸۷ شرکت و سازمان است که به حمایت از فدراسیون روسیه و ۱۰۰ تبعه روس از جمله کارآفرینان، پرسنل نظامی و خبرنگاران متهم شده‌اند.

دهمین بسته تحریمی علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا فوریه ۲۰۲۳ پایان یافت که علیه ۸۷ شخص حقیقی و ۳۴ شرکت بود.

اوایل سپتامبر سال جاری میلادی، رسانه‌ها متوجه شدند که اتحادیه اروپا در نیمه نخست اکتبر ۲۰۲۳ دوازدهمین بسته تحریمی را علیه مسکو وضع می‌کند.

به گفته بلومبرگ، اتحادیه اروپا به دنبال مجوزی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده بانک روسیه به منظور حمایت از اوکراین است.

لهستان به عنوان یکی از کشورهای حوزه بالتیک و یکی از اعضای اتحادیه اروپا بر وضع تحریم‌های بیشتری علیه گاز ال.ان.جی روسیه و خدمات متخصصان حوزه آی.تی روسیه مطرح تاکید دارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این خبر نوشت: یکسال پیش من با نمایندگان تجاری چین در مسکو دیدار کردم. در حال گفت‌وگو بودیم که ناگهان پیامی روی تلفن ظاهر شد مبنی بر اینکه ایالات متحده تحریم‌های دیگری را علیه روسیه اتخاذ کرده که شامل آسانسور و تجهیزات مرتبط به روسیه می شود. به گفته تصمیم‌گیرندگان، این اقدام «صنعت ساخت و ساز در روسیه را فلج می‌کرد.» وقتی این خبر را برای همکاران چینی خود خواندم، شروع به خندیدن کردند. آنها به معنای واقعی کلمه می‌خندیدند. پس از تحریم خودروهای ژاپنی در بازار روسیه،‌ باورنکردنی‌ترین رویای سازندگان چینی محقق شد؛ طی شش ماه دوباره این حقیقت تایید شد که «طبیعت از فضای خالی بیزار است».
تصور اینکه تولیدکنندگان چینی میله بافتنی و دکمه وقتی که از برنامه‌های لیتوانی برای «نابود کردن ظرفیت‌های صنعتی روسیه» مطلع شوند، چطور می‌خندند، ترسناک است. اگر چنین تصمیمی اجرا شود، لیتوانی با همه منابع خود چه خواهد کرد؟ نمی‌دانم، شاید آنها بتوانند از دکمه‌ها، میخ‌ها، میل‌های بافتنی و سوزن‌های خیاطی در بزرگراه خود علامتی به نام «به ضرر روسیه» بسازند».


( ۲ )

نظر شما :