چین خواستار آتش‌بس و میانجیگری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد

۲۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۵ کد : ۲۰۲۲۴۶۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه چین امروز (دوشنبه) طی جلسه‌ای با همتای روسی خود در پکن خواستار آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد و همچنین خطاب به قدرت‌های اصلی دنیا گفت که باید برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامی انجام دهد و قدرت‌های اصلی در جهان باید نقشی فعال ایفا کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه چین نوشت: برقراری آتش‌بس، بازگرداندن دو طرف به میز مذاکره و ایجاد یک کانال بشردوستانه اضطراری جهت جلوگیری از فاجعه انسانی بیشتر ضروری و حیاتی است.

روسیه و چین که هر دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، گفته‌اند که مسئله اساسی در این درگیری «نبود عدالت برای فلسطینی‌ها» است.

وزارت امور خارجه روسیه درباره نشستی که با وانگ یی برگزار شد، بیان کرد: دو طرف درباره مسائل داخلی و بین‌المللی از جمله تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به تبادل‌نظر پرداختند.

این وزارتخانه افزود: طی این دیدار دوجانبه، لاوروف و وانگ یی درخصوص درگیری نظامی در اوکراین گفت‌وگو و بر حل‌وفصل آن از طریق روش‌های دیپلماتیک و سیاسی رایزنی کردند.

وانگ یی همچنین با اشاره به ابتکار کمربند و جاده خاطر نشان کرد: چین از توجه و حمایت رئیس‌جمهور پوتین از ساخت ابتکار کمربند و جاده قدردانی و از ادامه مشارکت فعال طرف روسی استقبال می‌کند.

این نشست میان وزرای خارجه چین و روسیه امروز پیش از سومین مجمع کمربند و جاده برای همکاری‌های بین‌المللی که قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در پکن برپا شود، برگزار شد.


نظر شما :