پاسخ مقاومت لبنان به حملات صهیونیست‌ها

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۰۲۲۴۳۶ سرخط اخبار

حزب‌الله لبنان اعلام کرد در پاسخ به حملات اخیر صهیونیست‌ها به جنوب لبنان، پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است؛ شبکه «المنار» نیز تصاویری نیز از برافراشتن پرچم حزب‌الله در پایگاه «راهب» رژیم اشغالگر قدس منتشر شده است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پاسخ به حملات مستمر صهیونیست‌ها به روستاهای مرزی و هدف قرار دادن خبرنگاران، مبارزان مقاومت اسلامی سایت صهیونیستی راهب را به شکل مناسب و مستقیم هدف قرار دادند.

شبکه المنار لبنان نیز از برافراشتن پرچم سرخ رنگ حزب‌الله در پایگاه صهیونیستی راهب خبر داد. کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این اقدام حزب‌الله و برافراشتن این پرچم به جای پرچم زرد رنگ مقاومت لبنان، به نشانه «انتقام» است. 

طبق بیانیه حزب‌الله لبنان، این حملات در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌هاست که اخیرا «عصام العبدالله» خبرنگار را به شهادت رسانده و تعداد دیگر از خبرنگاران را مجروح کردند. این حمله همچنین پاسخی به بمباران منزلی است که منجر به شهادت خلیل اسعد علی هاشم و رباد حسین العاکوم در مزارع شبعا شد.

در این بیانیه آمده است: گروه شهیدان علی یوسطف علاء الدین و حسین کمال مصری صبح امروز یکشنبه مرکز ارتش صهیونیستی در منطقه شتولا را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داد که منجر به تلفات بین صهیونیست‌ها شد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری در خبری اعلام کردند، یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با موشک هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: مبارزان حزب‌الله یک تانک مرکاوا را در سایت راهب با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند و خدمه آن کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های عبری پیشتر گزارش داده بودند: بر اثر شلیک موشک ضد تانک در حوالی شهرک «شتولا» در مرز لبنان، یک تن کشته و چهار تن زخمی شدند. به این ترتیت طی کمتر از یک هفته این پنجمین صهیونیست است که در مرز لبنان کشته می‌شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این حمله شهرک شتولا در غرب الجلیل در مرز با لبنان را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان در مرز لبنان خواسته در مسافت دو کیلومتری از مرز بمانند و به پناهگاه بروند.

الجزیره نیز گزارش داد که پس از اصابت موشک ضد تانک به شهرک شتولا در بخش غربی مرز فلسطین اشغالی و لبنان، توپخانه رژیم صهیونیستی بخش غربی جنوب لبنان را هدف قرار داد.

المیادین نیز اعلام کرد: اسرائیل اطراف سایت الراهب در حومه شهرک عیتا الشعب و رامیا در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین گفت، ۱۲ گلوله توپخانه به سمت شهرک عیتا الشعب شلیک شد.

الجزیره در ادامه گزارش داد: ارتش اسرائیل راه‌های منتهی به شهرک‌های نزدیک در مرز لبنان را بسته و منطقه داخل مرزهای لبنان تا مسافت چهار کیلومتری را منطقه نظامی بسته اعلام کرد به طوریکه اجازه ورود شهرک‌نشینان را نمی‌دهد.

الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد، مقر نظامی صهیونیست‌ها در الجلیل علیا بعد از حمله شتولا هدف حملات موشک ضد تانک قرار گرفت که نیروهای اشغالگر به آن پاسخ توپخانه‌ای دادند.


( ۱ )

نظر شما :