درگیری‌های لفظی در نشست کابینه رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی

۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۰۲۲۳۰۶ سرخط اخبار

طی جلسه شامگاه شنبه کابینه رژیم صهیونیستی، درگیری‌های لفظی بین وزرای کابینه این رژیم درباره عملیات طوفان الاقصی رخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در جلسه کابینه این رژیم درگیری‌های لفظی میان وزرای رژیم صهیونیستی که می‌خواستند بفهمند چه اتفاقی در پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های غلاف غزه رخ داده است، اتفاق افتاد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اوفیر آکونیس، وزیر علوم کابینه بنیامین نتانیاهو درباره دلایل عدم حضور رئیس ستاد ارتش و رئیس شعبه اطلاعات نظامی در نشست سؤال کرد و از عدم حضور آنها در نشست ابراز ناخرسندی کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نقش میدانی رئیس ستاد ارتش و رئیس شعبه اطلاعات نظامی اشاره و تأکید کرد که آنها نمی‌توانند کل روز را گزارش‌هایی درباره تحولات اوضاع ارائه دهند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: رئیس شعبه اطلاعات نظامی و رئیس ستاد ارتش در جلسه کابینه امنیتی برای ارائه یک گزارش دقیق‌تر از تحولات میدانی حضور خواهند یافت.

آکونیس گفت: ما شاهد یک شکست اطلاعاتی هستیم. می‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاده است. من از ارتش انتقاد نمی‌کنم اما هر شهروند اسرائیلی این سوال را می‌پرسد که چه اتفاقی افتاده است.

میکی زوهار و یوآو کیش، دو وزیر دیگر کابینه رژیم صهیونیستی گفتند: اکنون زمان مناسب برای بررسی این مسئله نیست. اکنون زمان جنگ است.

تعدادی از وزرا در این نشست خواهان قطع اینترنت نوار غزه شدند تا نتوانند در شبکه‌های اجتماعی آنچه را می‌خواهند منتشر کنند.

می گولان، وزیر صهیونیست نیز گفت: باید تمام زیرساخت غزه تخریب شده و برق آن نیز فورا قطع شود. جنگ علیه حماس نیست بلکه علیه دولت غزه است.

یسرائیل کاتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: من با همکاری مشاور قضایی دستور داده‌ام که برق نوار غزه فورا قطع شود.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: این یک عملیات یا درگیری نیست بلکه جنگ است. باید با غزه به عنوان یک دولت برخورد کرد و باید سلاح را در اختیار مردم قرار داد.

بتسلئیل اسموتریش، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما باید اکنون سرسخت باشیم و زیاد به اسرا فکر نکنیم.

گالیت دیستل، از دیگر وزرای رژیم صهیونیستی نیز خواهان تمرکز بر تبلیغات شد. این مسئله موجب خشم کاتس شد.

کاتس گفت: ما احتیاجی به تبلیغات نداریم. ما نیاز به این داریم که حملاتی را علیه غزه انجام دهیم که از ۵۰ سال پیش شاهد چنین حملاتی نبوده باشد. ما باید غزه را ویران کنیم.

همچنین درگیری لفظی بین عیدیت سیلمان، وزیر صهیونیست و موشه اربیل، وزیر بهداشت رخ داد. سیلمان وزارت بهداشت را متهم کرد که پاسخ خوبی در تعامل با حوادث ندارد.


( ۱۱ )

نظر شما :