دومین نشست نمایندگان باکو و ارمنی‌های قره‌باغ در خوجالی

۰۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۵ کد : ۲۰۲۲۰۳۷ سرخط اخبار

خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه گزارش داد که نشست هیئت‌های باکو و نمایندگان ارمنی‌های قره‌باغ در خوجالی، یکی از شهرهای منطقه قره‌باغ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری «ترند» گزارش داد که نشست مذکور میان «رامین ممدوف»، مسئول ارتباطات جمهوری آذربایجان با ساکنان ارمنی قره‌باغ و نماینده مردم ارمنی این منطقه برگزار شد و پس از حدود یک ساعت بی‌آنکه نتیجه‌ای اعلام شود، به اتمام رسید.

این در حالی است که اولین نشست از این دست در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (پنج‌شنبه ۳۰ شهریور) به دعوت ریاست جمهوری آذربایجان در شهر «یولاخ» در نزدیکی باکو پشت درهای بسته برگزار شد.

به دنبال تازه‌ترین عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ و برقراری آتش‌بسی که با میانجیگری روسیه به دست آمده، هیئتی از نمایندگان ارمنی‌های ساکن قره‌باغ پنج‌شنبه گذشته برای مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان وارد شهر «یولاخ» شدند و پس از ساعاتی پایان این نشست اعلام شد.

نماینده ارمنی‌های قره‌باغ در نشست یولاخ گفت که به توافق نهایی نرسیدند و بر سر برخی جزئیات اختلاف‌نظر وجود دارد. هم زمان، نماینده آذربایجان اظهار داشت که مذاکرات بین ارمنی‌های قره‌باغ و جمهوری آذربایجان می‌تواند به انعقاد یک معاهده صلح منجر شود که به درگیری پایان دهد. به گفته او، به سختی می‌توان انتظار داشت که همه مسائل بین ارمنی‌های قره‌باغ و آذربایجان در یک جلسه حل و فصل شود.

در همین حال خبرگزاری نووستی به نقل از نماینده ریاست جمهوری آذربایجان گزارش داد که باکو پیش‌نویس توافق صلح را تحویل ایروان داده و منتظر پاسخ مقامات ارمنستان است.


( ۷ )

نظر شما :