شرکت کاردار موقت ایران در نشست مشترک با لاوروف با محوریت بحران اوکراین

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۲ کد : ۲۰۲۱۸۳۵ سرخط اخبار

به دعوت وزارت امور خارجه روسیه و در غیاب سفیر جمهوری اسلامی ایران، حسین ملکی کاردار موقت سفارت در میزگرد مشترک وزیر خارجه روسیه با برخی سفرای مقیم مسکو شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با عنوان«بحران اوکراین، ابتکارات میانجیگری و بشردوستانه» برگزار شد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، آخرین مواضع کشورش را در رابطه با بحران اوکراین به ویژه ابتکارات مطرح شده با هدف پیدا کردن راه‌های حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین، تشریح کرد.

علاوه بر این، برخی سفرا و دیپلمات‌های شرکت کننده، از جمله نماینده جمهوری اسلامی ایران، دیدگاه کشور متبوع خود را درباره ابتکارات و پیشنهادات مطرح شده برای امکان آغاز گفت‌وگوها میان طرفین منازعه، مطرح کردند.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سرگئی لاوروف طی این نشست در مسکو درباره بحران اوکراین گفت که مسکو نسبت به پیشنهادات جدی درباره مساله اوکراین بی‌تفاوت نخواهد بود.

لاوروف با انتقاد از رویکرد اوکراین نسبت به تلاش‌های جاری به منظور از سرگیری توافق غلات دریای سیاه، تصریح کرد: «درحالی که مقامات سازمان ملل و دیگر همکارانمان از احتمال رسیدن به توافق با روسیه سخن می‌گویند، رژیم اوکراین بر مواضع خود مبنی بر عدم پذیرش توافقی که فروش غلات روسیه در چارچوب آن پیش بینی شده باشد، پافشاری می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه همچنین از تلاش برخی کشورهای غربی به منظور راضی ساختن رهبران کشورهای با جمعیت زیاد برای همراهی با طرح صلح ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین انتقاد کرد.


( ۱ )

نظر شما :