پکن: چین و کره‌شمالی به دنبال گسترش همکاری‌های دوجانبه هستند

۲۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۴ کد : ۲۰۲۱۷۵۷ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، پکن و پیونگ یانگ در تلاش‌ هستند در تمامی زمینه‌ها مبادلات و همکاری‌های خود را گسترش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امورخارجه چین امروز (سه‌شنبه) بدون اظهار نظر درباره احتمال دیدار شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در آینده نزدیک گفت که پکن و پیونگ یانگ در حال تلاش برای تعمیق تبادلات و همکاری‌ها به‌طور سراسری هستند.

مائو نینگ در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت: چین و کره شمالی همسایه و دوستان یکدیگر هستند که توسط کوه‌ها و رودخانه‌ها به هم متصل شده‌اند. روابط دوجانبه ما پیشرفت خوبی دارد.

وی ادامه داد: هر دو طرف تلاش می‌کنند تا بر اساس اجماع مهمی که رهبران ما به دست آورده‌اند، تبادلات و همکاری‌ها را عمیق‌تر کنند و برای حصول پیشرفت جدید و بیش از پیش در روابط خود تلاش می‌کنند.

بنابر گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات چینی از اظهار نظر درباره سفر حال حاضر کیم جونگ اون به روسیه خودداری کرد و گفت که این «یک قرار بین دو کشور» است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه اعلام کرد که رهبر کره شمالی طی روزهای آینده به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.

در همین راستا، اسپوتنیک گزارش داد قطار زرهی کیم بامداد سه‌شنبه از مرز روسیه عبور کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که دو رهبر در مورد مسائل و روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در مذاکرات بین سران دو شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، از زمان انتشار اخبار مربوط به سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، گمانه‌زنی‌هایی درباره محور گفت‌وگوهای این دو انجام گرفته است. انتظار می‌رود همکاری‌های نظامی و فروش تسلیحات به مسکو و همچنین انتقال مواد غذایی و سایر کالاهای مورد نیاز پیونگ یانگ اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در جریان این سفر باشد.


نظر شما :